2109
کشف 180 نوع روغن تقلبی از جوجه تیغی تا الاغ

کشف 180 نوع روغن تقلبی از جوجه تیغی تا الاغ

1397/08/07 بازدید445

نی نی سایت: بازار این روغنهای عجیب و غریب چند وقتی است که خیلی گرم است. در و دیوار عطاریهای بدون مجوز پر است از نامهای روغنهایی که تا به حال اسمش را نشنیده اید. مثل روغن زالو، روغن جوجه تیغی، روغن هسته گوجه، روغن الاغ، روغن شحم گاو و روغن مورچه. روغنهایی که بیشترشان تقلبی هستند. حالا ساسان قربانی مدیر بخش قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرده که 4400 لیتر از 180 نوع روغن تقلبی در جنوب تهران کشف شد.
مدیر بخش قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این خبر به ایرنا گفت:« مردم به ازای مقادیر کمی از این روغن ها که بیشتر مواد چرب کننده بودند، مبالغ زیادی می پرداختند به طور مثال هر لیتر روغن زالو 280 هزار تومان و هر لیتر روغن الاغ 300 هزار تومان فروخته می شد. طبق گزارش های واصله به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران مطلع شدیم که در محلی در یک انبار در جنوب تهران به تولید و بسته بندی انواع روغن های آرایشی و بهداشتی اقدام می کنند. این محل البته انبار مناسبی نبوده و تمام فرآیندهای ترکیب، فرموله، بسته بندی و توزیع در این محل انجام می شده است. در این محل روغن هایی مانند روغن بابونه، زالو، مورچه، جوجه تیغی و الاغ داخل بطری های بدون آرم و بدون علامت بسته بندی و ادعا می شد که این روغن ها خواص درمانی دارند.»

روغنهایی که سلامت را به خطر می اندازند

ساسانی در ادامه گفت:« روش تهیه این روغن ها به این شکل است که گیاهان مختلف را داخل یک روغن پایه می جوشانند و با اضافه کردن اسانس، روغن پایه، عطر و طعم آن گیاه یا ماده خاص را می گیرند و بدون برند و علامت توزیع می شود. خواص درمانی دروغین این روغن ها در فضای مجازی و کانال های تلگرامی تبلیغ و از این طریق این روغن ها بین عطاری های تهران و شهرستان ها توزیع می شد و به فروش می رسید.مصرف این گونه روغن ها به طور کلی با توجه شرایط نامناسب و غیربهداشتی که دارند و با توجه به اینکه بدون هرگونه مجوز و نظارتی تولید می شوند می تواند آسیب های پوستی مانند التهاب، اگزما و خارش پوست و سایر بیماری ها را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.مردم باید دقت کنند هر جنسی را که می خواهند بخرند اگر داخلی است حتما دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو باشد و اگر جنس وارداتی و خارجی است حتما باید دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا باشد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15743 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11218 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2296 بازدید