2109
گوشت چرخ کرده صورتی نخورید

گوشت چرخ کرده صورتی نخورید

1397/08/07 بازدید1302
نی نی سایت: شاید فکر کنید سالمونلا، که یکی از مسمومیت‌های غذایی شایع است، فقط با خوردن تخم مرغ یا مرغ نپخته ایجاد می‌شود اما آژانس استانداردهای غذایی (FSA) هشدار داده است که خوردن گوشت چرخ کرده صورتی بره یا گوسفند هم می‌تواند باعث مسمومیت سالمونلا شود.

از 4 ماه پیش تا امروز، 165 نفر در انگلستان به خاطر مصرف گوشت گوسفند آلوده، دچار مسمومیت با باکتری سالمونلا تيمفيموریوم شده‌اند.
به گفته FSA صورتی بودن گوشت استیک و شیشلیک (کباب دنده) اشکالی ندارد اما گوشت چرخکرده نباید صورتی رنگ باشد.

سالمونلا تيمفيموریوم یکی از گروه باکتری‌هایی است که در روده حیوانات زندگی می‌کند و از طریق مدفوع حیوانات منتقل می‌شود. افرادی که از طریق آب یا غذای آلوده بیمار می‌شوند، علائمی مثل عفونت معده شامل تهوع، استفراغ، اسهال و دل‌پیچه تجربه می‌کنند.

ضمن اینکه ممکن است افراد آلوده این باکتری را به دیگران هم منتقل کنند اما رعایت خوب بهداشت می‌تواند مانع آن شود؛ شستن دست‌ها بعد از توالت رفتن و قبل از لمس غذا می‌تواند احتمال بروز این آلودگی را کاهش دهد.
به گفته آژانس استانداردهای غذایی انگلیس، افراد نباید نگرانی بابت مصرف گوشت گوسفند و بره داشته باشند اما نباید خطر استفاده از گوشتی که خوب پخته نشده را، دست کم گرفت.
 
خوردن گوشت چرخ کرده صورتی بره یا گوسفند هم می‌تواند باعث مسمومیت سالمونلا شود

طبخ غذا روی دمای مناسب و برای مدت زمان کافی یکی از راه‌های مطمئن برای از بین بردن تمام باکتری‌های بیماری‌زاست. بنابراین همیشه قبل از طبخ غذا، دستور عمل‌های توصیه شده روی بسته‌بندی آن را رعایت کنید.
استیک یا دنده صورتی بره و گوسفند هم، به شرطی که رویش کاملا پخته شده باشد، مشکلی ندارد چراکه باکتری‌های روی سطح گوشت با حرارت آتش از بین می‌روند.

اما گوشت چرخکرده یا خرد شده بره یا گوسفند به هیچ‌وجه نباید موقع خوردن، صورتی باشد؛ باید به اندازه کافی پخته شود تا قهوه‌ای رنگ شود.
این قضیه در مورد انواع برگرها و سایر غذاهایی که با گوشت چرخکرده یا خرد شده هم درست می‌شود، صادق است و برگرهایی که آلوده به باکتری‌های بیماری‌زا باشند و درست پخته نشود و صورتی رنگ بمانند، باعث مسمومیت غذایی خواهند شد.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15051 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10700 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2133 بازدید