2709
وقتی عکس پروفایل تان شما را لو می دهد!

وقتی عکس پروفایل تان شما را لو می دهد!

1397/08/07 بازدید916

نی نی سایت: عکس پروفایل افراد در فضای مجازی مختلف است. یکی عکس خودش را می گذارد و یک نفر دیگر عکسی از کوه و طبیعت. افرادی هم هستند که از عکسهای کارتونی و حتی دل نوشته ها استفاده می کنند. به گفته دکتر علیرضا سفیدچیان متخصص اعصاب و روان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصمیم گیری افراد برای انتخاب عکس پروفایل شان در شبکه های اجتماعی متفاوت است. به نقل از روزنامه خراسان دکتر سفید چیان رایج ترین انتخاب های افراد برای عکس پروفایل شان را دسته بندی کرده است که در زیر می خوانید.

پروفایل با عکس کودک

اعلام نقش مادری، برگشت ناخودآگاه به زمان کودکی، در جست وجوی صداقت و مهربانی و روراستی دوران کودکی، به دنبال حمایت و نوازش خانواده و محیط اطراف، نمادی از پاک نهادی، گاهی نشان از اضطراب و ترس و افسردگی که خود را با تمایل به برگشت به زمان کودکی و جلب توجه و محبت آن زمان نشان می دهد، نشانی از مظلومیت و وابستگی بیش از حد به خانواده.

عکس کارتونی

حاکی از تمایل به رویا و تخیل، فرار ناخودآگاه از واقعیات زندگی، به نوعی مشغولیت به بازی کودکانه، کودک درون فعال، نشانی از تحرک و فعالیت و جنب و جوش، اهل مزاح و شوخی و طنز، مملو از شیطنت های دوران کودکی.

نداشتن عکس پروفایل

علاقه نداشتن به معرفی، جلب توجه معکوس، تصمیم به فعالیت برای مدت کوتاه در شبکه های اجتماعی، قصد بر ناشناس باقی ماندن، تردید در تصمیم و انتخاب، نداشتن تمایل برای بیان جنسیت، تمایل به ارائه یک شخصیت مبهم از خود، محک زدن دیگر افراد.

عکس خود شخص

بیانی از صداقت و روراستی، خوشبین به دیگران، ساده دلی، گاهی نشان از مطرح کردن خود (در صورت ژست خاص).

عکس پروفایل
 

پروفایل با تم عاشقانه

در جست وجوی محبت، عواطف بسیار شکننده، در بسیاری از موارد بیان کننده تجربه حداقل یک بار شکست عشقی، وجود اضطراب و تنش و افسردگی و غم و اندوه در مقاطعی از زندگی، تمایل به انزوا، عموماً زودرنج، احساس خستگی زودرس، وابستگی عاطفی شدید، واجد تمایلات آشکار یا سرکوب شده جنسی و گاهی دارای تفکرات بدبینانه با توجه به شکست عشقی قبلی.

عکس تاریخی

اهل گفت وگو، تمایل به ارائه توضیحات و جزئیات یک مطلب، همذات پنداری و تمایل به تقلید از مشاهیر حوزه ادب و فرهنگ و تاریخ، گاهی تمایل به کم حرفی (به رغم پُرنویسی!)، گرایش بیشتر به درون گرایی.

عکس طبیعت

 
ابراز ویژگی مهربانی، بیان لطافت و زیبایی، علاقه به محل تولد، در جست وجوی صلح و آرامش، گاهی نماد مهد و زمین و مادر، نداشتن علاقه به شرکت در بحث های جنجالی و تنش آور، گاهی نشان از اضطراب درون فرد که به دنبال آرامش طبیعت است. این گزینه، مورد استفاده عموم خانم هاست و البته نوع عکس یعنی گل، گیاه، حیوان و ... در جای خود معنای خاص خود را دارد.

این نکات را فراموش نکنید

قبل از مطالعه این مطلب و رفتارشناسی بر اساس عکس پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی، باید پنج نکته مهم را بدانید: 1- مسائل روان شناختی، واجد هویتی با آزمون و خطاست، بنابراین موارد تقدیمی، اطلاق تام ندارد. 2- مطالعه رفتار یک شخص از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. 3- بیان این موارد، لزوماً دلیل بر غیر طبیعی بودن رفتار نیست. 4- قضاوت درباره رفتار یک شخص، نیاز به دریافت شرح حال کامل و مصاحبه چهره به چهره دارد. بنابراین ارزیابی در این زمینه، تنها به بخشی از رفتار آدمی اشاره دارد. 5- هدف کلی، تاکید بر این نکته است که هیچ رفتاری (کلامی و غیرکلامی یا خودآگاه و ناخودآگاه) بی معنی نیست.

ارسال نظر شما

login captcha

جالب بود تشکر از شما 

پربازدیدترین ها