2709
باردارید؟ حواستان به حیوانات خانگی باشد

باردارید؟ حواستان به حیوانات خانگی باشد

1397/07/30 بازدید609

نی نی سایت: اگر باردارید و حیوان خانگی مثل گربه یا سگ و یا حتی پرنده دارید، حتما این مطلب را بخوانید. خیلی از کارشناسان معتقدند حیوانات خانگی ناقل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان هستند و می توانند برای گروههای پرخطر مثل زنان باردار و کودکان خطرساز باشند. اما این موضوع چقدر واقعیت دارد؟ دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در این باره معتقد است؛ انتقال بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان به علت افزایش نگهداری از حیوانات خانگی امر بدیهی است که خانواده‌ها باید نسبت به آن هوشیار باشند.
او به طبنا گفت:« انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان با توجه به افزایش نگهداری از حیوانات خانگی امری طبیعی است و صددرصد هم اتفاق می‌افتد. وقتی حیوانی در خانه نگهداری شود که بیماری هم داشته باشد مسلما افراد خانواده دچار بیماری‌های مشترک انسان و حیوان می‌شوند. مثال‌های متعددی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان وجود دارد و به‌عنوان نمونه بیماری توکسوپلاسموز عمدتا در کسانی که گربه نگهداری می‌کنند دیده شده و بیماری شایعی محسوب می‌شود. این بیماری در زنان باردار می‌تواند باعث سقط جنین شود، در مردان اما باعث بزرگی غدد لنفاوی در ناحیه گردن، کبد و طحال می‌شود.» البته کارشناسان معتقدند نحوه نگهداری و سلامت گربه ها هم می تواند در پیشگیری یا شیوع بیماری موثر باشد.
جوجه های رنگی

سگ و هاری و تب مالت!

مردانی درباره بیماری‌های مربوط به نگهداری سگ گفت:« در مورد این حیوان بیماری شناخته شده‌ای هست که همه اسم آن را شنیده‌ایم و آن بیماری ‌هاری است. یکی دیگر از بیماری‌های حیوانات تب مالت است که عمدتا در بین احشام به‌وجود می‌آید، البته اخیرا خیلی مشاهده می‌شود که در خانواده‌ها لاک‌پشت نگهداری می‌کنند. این حیوان خزنده‌ای است که علاوه بر اینکه خودش می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود نقش انتقال دهنده عفونت‌های مختلف را ایفا کند.در برخی از موارد مشاهده شده که خانواده‌ها برای سرگرمی ‌فرزندانشان اقدام به خرید جوجه می‌کنند اما باید بدانند که بیماری مشترکی بین انسان و این نوع پرندگان وجود دارد که به نام سالمنولوز شناخته می‌شود که معمولا در افراد دچار عوارضی نظیر اسهال، درد شکمی‌ و تب می‌شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها