2709
داشتن خانواده بزرگ احتمال سرطان را کم می‌کند؟

داشتن خانواده بزرگ احتمال سرطان را کم می‌کند؟

1397/07/28 بازدید51
نی نی سایت: بنا بر یک مطالعه تکمیلی، نرخ ابتلا به سرطان در کشورهایی که داشتن خانواده بزرگ یکی از فرهنگ‌هایشان است، پایین‌تر است.
زندگی گروهی به دلایل زیادی، اساسی‌ترین عنصر بقای نژاد بشر است که خیلی از این دلایل واضح است و بسیاری از آنها روشن است.

اما مطالعه جدید، فایده غیرمترقبه دیگری را فاش کرده: افرادی که خواهر و برادر، عمه و خاله، دایی و عمو و فرزندان زیادی دارند، ظاهرا ریسک ابتلایشان به بیماری‌های جدی و سنگین کمتر است.

این مطالعه توسط محققان استرالیایی و سوئیسی و بر اساس میانگین اطلاعات موجود درباره اندازه خانواده‌ها و میزان ابتلا به بیماری در ملل اروپایی انجام شد و پژوهشگران متوجه شدند عوامل زیادی در این میان نقش دارند اما آنها معتقدند محیط احساسی خانوادگی تاثیر عمیقی بر جلوگیری از بروز بیماری‌ها می‌گذارد.

به گفته این محققان، از آنجا که تعداد مبتلایان به سرطان روز به روز افزایش می‌یابد، شناسایی عوامل موثر بر آن بسیار مهم است.
این مطالعات بر اساس اطلاعات آماری موجود هر کشور انجام شده چراکه به گفته محققان بررسی نزدیک‌تر غیر ممکن است چراکه تمرکز بر این اطلاعات به صورت جزئی‌تر به سختی قابل اجراست و نمی‌توان میزان بروز سرطان‌ها را بر اساس روابط فامیلی را در تک تک خانواده‌ها بررسی کرد.

البته آنها قصد دارند در مرحله بعدی این مسئله را بررسی کنند که آیا فقط داشتن خانواده بزرگ می‌تواند از فرد در برابر بیماری‌های سخت مثل سرطان محافظت کند یا تعلق داشتن به گروه‌های اجتماعی هم می‌تواند چنین تاثیری داشته باشد.


منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5101 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14753 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3827 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3708 بازدید