2109
آغاز آلزایمر از دوران جنینی!

آغاز آلزایمر از دوران جنینی!

1397/07/25 بازدید323

نی نی سایت: آلزایمر از هر دری وارد می شود.  حتی ممکن است از دوران جنینی با انسان همراه باشد. محققان در پژوهش جدیدی به این نتیجه رسیده اند که جهش خود بخود DNA‌، زمان رشد و شکل گیری مغز جنین در رحم، کلید ابتلا به انواع زوال عقل در بزرگسالی است.
مطالعات جدید محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد زوال عقل غیر ارثی می تواند ناشی از جهش های سوماتیک در ژن های خاصی باشد که با بیماری های تخریب کننده اعصاب مرتبط هستند. جهش سوماتیک یک تغییر ژنتیکی است که زمان تقسیم سلولی اتفاق می افتد. محققان 173 نمونه بافت مغز را با استفاده از یک روش جدید بررسی کردند. با ترکیب این روش با مدل های ریاضی می توان جهش های سوماتیک DNA را در نمونه های بسیار کوچک مغز شناسایی کرد و نتیجه را به تمام مغز تعمیم داد.
نتایج این پژوهش نشان می دهد زمان شکل گیری و رشد مغز جنین در رحم، جهش های خود بخودی رخ می دهد. این جهش ها  به شکل جزیره ای از سلول های مغز ظاهر می شوند و در بزرگسالی، پروتئین های سمی عامل بیماری های تخریب کننده اعصاب را ایجاد می کنند. این مطالعه دلیل ابتلای افراد بدون سابقه خانوادگی به بیماری های آلزایمر و زوال عقل است. این نتایج می تواند برای درمان بیماران مبتلا به زوال عقل بدون سابقه خانوادگی مفید باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید