2109
تخمدان پلی کیستیک و شیوع بالا در زنان ایرانی!

تخمدان پلی کیستیک و شیوع بالا در زنان ایرانی!

1397/07/23 بازدید2677

نی نی سایت:« سندرم PCOS یکی از بیماری های با شیوع بالا در زنان ایرانی است که علائم آن از دوران نوجوانی بروز می کند.» سندرمی که بیشتر زنان ایرانی آن را تجربه کرده اند یا در خانواده اشن کسی درگیر آن بوده است.
صدیقه حسینی فلوشیپ نازایی واستادیار گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب  گفت:« نازایی یکی از مشکلات زنان جامعه است.عدم تخمک گذاری در زمینه تخمدان پلی کیستیک و سندرم PCOS یکی از بیماری های با شیوع بالا در زنان ایرانی است که علائم این سندرم از دوران نوجوانی می تواند بروز کند و در صورتی که مورد توجه و پیگیری قرار نگیرد، ممکن است باعث ناباروری در سنین تولید مثل شود».
دکتر حسینی درباره علائم و نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک در دختران جوان به مهر گفت:« دختران جوان و نوجوان مبتلابه این سندرم معمولا با شکایت پریود نامنظم و تاخیر در پریود مراجعه می کنند که علائمی مثل افزایش هورمون مردانه و ریزش مو، جوش های صورت و تنه، افزایش موهای مردانه در نواحی صورت و تنه در آنها مشاهده می شود و در بررسی های پاراکلینیک نیز در سونوگرافی تخمدان پلی کیستیک تشخیص داده می شود. بعضی اوقات این نشانه ها و علائم در بیمار مورد توجه قرار نمی گیرد. در نتیجه فرد مبتلا به این سندرم دچار افزایش وزن شده و سیکل معیوبی دراو ایجاد می شود که منتهی به سیکل های نامنظم شده و این روند ادامه می یابد. »


سبک زندگی و تخمدان پلی کیستیک

استادیار گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اصلاح سبک زندگی را از روش های درمان این بیماری می داند:« متاسفانه مصرف رژیم غذایی پرچرب و استفاده از فست فودها توسط دختران نوجوان می تواند روند چاقی را در مبتلایان به این سندرم افزایش داده و باعث تشدید سندرم پلی کیستیک شود که به بیماران توصیه می شود که رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و غذاهای سالم مصرف کنند. مصرف سیگار و قلیان نیز در افزایش علائم بیماری تاثیرگذار است. مطالعات نشان داده استفاده از سیگار و قلیان در دختران به مرور زمان اثرات توکسیک بر روی تخمدان داشته و باعث نارسایی های زودرس تخمدان در دختران نوجوان می شود و اثرات منفی به همراه دارد».

ارسال نظر شما

login captcha

سلام خسته نباشید

من مبتلا به پلی کیستیک تخمدانم

ممکنه نتونم باردار بشم؟خیلی نگرانم

جایی خوندم خانم مبتلا به پلی کیستیک بچش مبتلا به اوتیسم میشه درسته؟

@الهک

سلام دوست عزیز خیر نمی توان صد در صد این مطلب را گفت که هر کس تخمدان پلی کیستیک دارد دچار ناباروری می شود بستگی به سن شخص و شدت بیماری دارد از نظر علمی ربطی بین تخمدان پلی کیستیک و بیماری اوتیسم وجود ندارد موفق باشید.  

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید