2109
این بانوی کُرد جان 200 نفر را نجات داد

این بانوی کُرد جان 200 نفر را نجات داد

1397/07/23 بازدید753

نی نی سایت: رضیه عباسی بانوی کردستانی با اهدای مستمر خون تا کنون جان تعداد زیادی از بیماران را نجات داده است. رضیه عباسی متولد ۱۳۵۴ و رکوردار اهدای خون در بین زنان کردستانی است. او در سال ۱۳۷۳ برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرد و تاکنون ۶۷ بار اهدای خون سالم را به ثبت رسانده است.او رکورداراهدای پلاکت در بین بانوان کردستانی نیز هست و برای شانزدهمین بار در صف اهدای پلاکت قرار گرفته است.
عباسی چهره ای شاخص در بین جمعیت زنان استان کردستان است، نتیجه ۸۳ بار مراجعه او به مرکز انتقال خون سنندج اهدای ۵۲ واحد خون کامل و ۱۵ واحد پلاکت به شیوه آفرزیس بود و به همین دلیل لقب زن رکوردار اهدای خون در کردستان را از آن خود کرده است.

اهدای خون و خاطره ماندگار

عباسی درباره اهدای خون و پلاکت به مهر گفت: «در بهمن ماه سال ۹۵ در هنگام اهدای خون از طریق مسئول بخش آفرزیس انتقال خون متوجه شدم که بیماری نیازمند تزریق پلاکت خون است و روش دیگری نیز برای اهدای بخشی از خون وجود دارد که از این طریق سقف سالانه اهدای خون که همیشه برای من مانعی تلقی می شد، تغییر پیدا می کند.نخستین تجربه اهدای پلاکت برایم دلچسپ بود و بعدا متوجه شدم که پلاکت اهدایی به نوجوانی اهدا شده که مبتلا به سرطان خون بود و خوشبختانه نجات بخش بود و به روند درمان و بازیابی سلامتیش اش کمک کرده است. محدودیت اهدای خون هر چهار ماه یکبار برای خانم ها در اهدای پلاکت به شیوه آفرزیس وجود ندارد، بسیاری از خانم های مجرد یا آنان که سابقه بارداری ندارند از این موضوع اطلاع ندارند که می توانند هچون آقایان سالانه ۲۴ بار اقدام به اهدای پلاکت کنند و با روشی متفاوت و با تاثیری دو چندان بیمارانی که عمدتا بیماران صعب العلاج هستند را یاری دهند.»
رضیه عباسی ا ۱۵ بار پلاکت در طول ۱۸ ماه گذشته اهدا کرده است. مدت زمان اهدای پلاکت طولانی تر از اهدای معمولی است اما در هر بار اهدای پلاکت می توان به اندازه ۸ - ۶ واحد اهدای خون معمولی پلاکت جمع آوری کرد و به بیمارانی که غالبا در بخش سرطان شناسی بستری هستند کمک کرد.


بیماری پدر و انگیزه مضاعف برای اهدای خون

عباسی در باره بیماری پدرش گفت: «پدرم سال هاست که از خدمات دیالیز مراکز درمانی استفاده می کند و هروقت همراه با او برای دیالیز مراجعه می کنم، از همراهان بیماران پیوند کلیه یا آنان که در حال دیالیزند می شنوم که بیمارشان طی اعمال جراحی نیازمند خون بوده و از طرفی توسط انتقال خون نیز اعلام می شود که اهدای خون مستمر برای درمان بسیاری از بیماران ضروری است. فقط افرادی می توانند بیماران را به خوبی درک کنند که تجربه بیماری خود و یا عزیزترین افراد زندگی شان را داشته باشند و من چنین تجربه ای دارم و به همین دلیل مشتاقانه برای کاستن دردی از بیماران پیشقدم می شوم.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16361 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11576 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3169 بازدید