2109
جلوگیری از سقط جنین با قرص‌های ضد ویار

جلوگیری از سقط جنین با قرص‌های ضد ویار

1397/07/22 بازدید1879
نی نی سایت: اولین داروی جلوگیری از ویار و تهوع صبحگاهی خانم‌ها در بریتانیا مجوز گرفت تا مانع از سقط صدها جنین شود؛ چراکه بعضی از این مادران، به خاطر غیرقابل تحمل بودن باردرای برایشان، اقدام به سقط جنین خود می‌کردند!

قبلا پزشکان به خاطر ترس از بروز مشکلات و پیچیدگی‌های بارداری، تمایلی به تجویز قرص ضد تهوع برای خانم‌های باردار نداشتند و همین باعث می‌شد خانم‌های باردار در صورت تهوع صبحگاهی و ویار به درمان‌های خانگی مثل زنجبیل یا طب سوزنی پناه ببرند.

ویار و بستری در بیمارستان؟!

حدود 80 درصد خانم‌های باردار به نوعی دچار ویار و تهوع صبحگاهی هستند و 2 درصدشان دچار استفراغ شدید بارداری می‌شوند. به گزارش Bpas (سرویس مشاوران بارداری انگلستان)، هر سال حدود هزار بارداری در این کشور به خاطر شدت و سختی علائم بارداری، پایان می‌یابد.

کلر مورفی، از مسئولان Bpas، می‌گوید: «خوشحالیم که بلاخره دارویی توانسته برای کاهش و درمان تهوع و استفراغ بارداری، مجوزهای لازم را دریافت کند.

از آنجا که مصرف هیچ دارویی در بارداری ایمن نیست، بسیاری از مادران دچار عوارض شدیدی می‌شدند. اما حالا که مشخص شده داروی جدید می‌تواند میزان تهوع و ویار بارداری را به یک‌سوم کاهش دهد، احتمالا پزشکان رغبت بیشتری برای تجویز Xoneva خواهند داشت».

به گفته مورفی، به بسیاری از زنان باردار توصیه می‌شود تهوع صبحگاهی و ویارشان را تحمل کنند تا با بزرگ شدن جنین، این حالت تمام شود چراکه هیچ دارویی ایمن نیست؛ در صورتی که خیلی اوقات عوارض تحمل ویار و تهوع بارداری بسیار بیشتر است.

آنها امیدوارند حالا این داروی تایید شده، بتواند اطمینان کامل را برای پزشکان فراهم کند تا در صورت لزوم برای خانم‌های باردار تجویزش کنند.
تهوع شدید یا همان ویار، یکی از رایج‌ترین علل بستری خانم‌های باردار در بیمارستان است؛ در سال 2016-2017 بیش از 33 هزار زن باردار در بیمارستان‌های انگلستان بستری شدند که نه فقط باعث اشغال شدن تخت‌های بیمارستانی که باعث هزینه‌ای 62 میلیون پوندی در یک سال شد.

از ویار تا تهوع شدید

با این حال بسیاری از خیریه‌ها هشدار داده‌اند که هنوز هم علائم بارداری بسیاری از زنان جدی گرفته نمی‌شود و تصور می‌کنند آنها به اصطلاح «شلوغش می‌کنند» و به همین خاطر علائم‌شان شدیدتر شده و گاهی خون استفراغ می‌کنند.

بعضی از این خانم‌ها تا 50 بار در روز استفراغ می‌کنند و ممکن است دچار کم‌آبی، کاهش فشار خون و کاهش وزن شدید شوند.
البته ویار و تهوع بارداری کاملا طبیعی و حتی برای مادرانی که منتظر تولد فرزندشان هستند، لذت‌بخش است اما این علائم برای بعضی خانم‌ها بسیار شدید است و زندگی روزمره‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند غیرقابل تحمل باشد.

بسیاری از پزشکان به خاطر فاجعه‌ای که تجویز داروی «تالیدوماید» برای درمان تهوع و استفراغ بارداری در دهه 1960 ایجاد کرد و باعث تولد هزاران نوزاد با نواقص شدید مادرزادی شد، هنوز هم تمایلی به استفاده از داروهای مسکن برای حالت تهوع صبحگاهی و ویار ندارند.

اما حالا بعد از تحقیقات طولانی مشخص شده که داروی جدید Xoneva می‌تواند میزان تهوع بارداری را تا دو سوم کاهش دهد و دفعات این ویارها را از 4 روز به یک روز برساند.

منبع: Telegraph

ارسال نظر شما

login captcha

وای من خیلی نگران شدم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید