2109
کودکان ایرانی چه بیماری هایی می گیرند؟

کودکان ایرانی چه بیماری هایی می گیرند؟

1397/07/22 بازدید187

نی نی سایت: بیماری همیشه در کمین کودکان است. اما چه بیماری هایی؟ دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان اعتقاد دارد مهم ترین و شایع ترین بیماری های کودکان اختلالات عفونی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های با منشا ژنتیک و ارثی، هستند.
رئیس مرکز طبی کودکان در نشست خبری سی امین همایش بین المللی بیماری های کودکان ایران، گفت: «اختلالات عفونی، همچنان به عنوان مهم ترین بیماری های کودکان در کشور شناخته می شود که آنها را درگیر می کند. البته تعداد زیادی از این عفونت ها در حال حاضر قابل پیشگیری و درمان هستند، افزود: در گذشته شایع ترین اختلال که باعث مرگ و میر کودکان می شد، عفونت دستگاه تنفسی و گوارش بود. بیماری های عفونی و تب دار، از بیماری های شایع کودکان و اطفال است که می توانند بالقوه خطرناک باشند.»
دکتر شروین بدو عفونت مغزرا یکی دیگر از بیماری های کودکان می داند که البته این بیماری با توجه به وجود واکسن پنج گانه، کنترل شده است.
او گفت:« آنچه مسلم است، بیماری های عفونی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های با منشا ژنتیک و ارثی، به عنوان شایع ترین بیماری های کودکان و اطفال شناخته می شوند. البته میزان مرگ و میر کودکان بر اثر بیماری های عفونی در کشور، به شدت کم شده است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید