2109
چاقی بیشتر از سیگار برای خانم‌ها مضر است

چاقی بیشتر از سیگار برای خانم‌ها مضر است

1397/07/19 بازدید413
نی نی سایت: همه می‌دانند که چاقی یکی از چالش‌های دنیای مدرن و بی‌تحرک امروز است که روز به روز هم افراد بیشتری را درگیر می‌کند. امروز هم روز جهانی چاقی است؛ بهانه‌ای برای مرور دوباره عوارض چاقی و بالاتر بردن کیفیت زندگی.

تا به حال از عوارض چاقی و داشتن اضافه وزن زیاد شنیده‌اید؛ اما آمار تازه‌ای در خصوص ارتباط چاقی با انواع سرطان منتشر شده است که مسلما انگیزه شما را برای داشتن وزن ایده‌آل بالا خواهد برد!

محققان انگلیسی اعلام کرده‌اند که در حال حاضر، 12 درصد سرطان‌های زنان با سیگار و 7 درصدشان با داشتن اضافه وزن و چاقی مرتبط است. اما با کاهش تعداد سیگاری‌ها و افزایش چاقی، احتمال می‌رود این اختلاف، ظرف 25 سال از بین برود.

موسسه تحقیقات سرطان انگلستان برآورد کرده است که تا سال 2035، ده درصد سرطان‌های زنانه (25 هزار مورد) مرتبط با سیگار و 9 درصدشان (23 هزار مورد) مرتبط با وزن اضافه خواهد بود.

ضمنا تا سال 2043، اگر این روند ادامه پیدا کند، داشتن اضافه وزن و چاقی بیشتر از سیگار، با سرطان‌های زنانه مرتبط خواهد بود.
از آنجا که مردان بیشتری نسبت به زنان سیگار می‌کشند، در مردان انگلیسی فعلا این پیش‌بینی وجود ندارد که چاقی بتواند به عنوان یک عامل پیشگیرانه سرطان به سیگار برسد.

با اینکه بسیاری از مردان انگلیسی هم چاق هستند، اما به نظر می‌رسد چاقی در زنان بیش از سیگار می‌تواند منجر به سرطان شود.
بنا بر گزارش‌های موجود، از جمله سرطان‌هایی که با سیگار کشیدن مرتبط هستند می‌توان به سرطان‌های ریه، مثانه، روده، پانکراس، دهانه رحم، شکم و سرطان خون حاد میلوئید اشاره کرد.

سرطان‌های روده، کیسه صفرا، کلیه، کبد، سینه، تخمدان و تیروئید هم با اضافه وزن یا چاقی مرتبط شناخته شده‌اند.
نکته مهمی که در این باره نباید فراموش کرد این است که کودکان چاق یا دارای اضافه وزن 5 برابر بیشتر از دیگر بچه‌ها در معرض چاقی و اضافه وزن بزرگسالی قرار دارند.

به گفته این محققان انگلیسی، همانقدر که حمایت و تلاش در زمینه ترک سیگار انجام می‌شود، باید در زمینه مبارزه با چاقی هم انجام شود؛ به این ترتیب می‌توان آمار سرطان‌های مرتبط با اضافه وزن و چاقی را کاهش داد تا پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش آمار سرطان‌های مرتبط با چاقی به حقیقت تبدیل نشود.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید