2709
اگر بارداری پرخطری دارید، بخوانید

اگر بارداری پرخطری دارید، بخوانید

1397/07/17 بازدید915

نی نی سایت: چه کسانی بارداری پر خطر دارند؟ بارداری پر خطر چگونه است؟ اشرف آل یاسین متخصص زنان و فلوشیپ نازایی و رئیس شانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران، درباره عوارض زایمان مادران پرخطر گفت: « در کنار مادران کم خطر یکسری مادرانی داریم که به آنها پرخطر گفته می شود و اینها همان مادرانی هستند که اگر به موقع مورد رسیدگی و درمان قرار نگیرند، ممکن است در اثر خونریزی بعد از زایمان رحم شان را از دست دهند یا منجر به مرگ بیمار شود یا اینکه با فشار خون حاملگی، ممکن است دچار تشنج شوند و این تشنج باعث خونریزی مغزی و ایجاد کما در بیمار می شود.»
رئیس شانزدهمین کنگره زنان و مامایی ایران، مادران پرخطر را مادرانی تعریف کرد که دارای فشارخون بالا، بیماری های زمینه ای مثل لوپوس، بیماری قلبی و مستعد به خونریری بعد از زایمان عنوان کرد و به مهر گفت: « در این کنگره به متخصصین زنان و مامایی آموزش می دهیم مادران را به موقع نجات دهند و از مرگ آنها جلوگیری کنند. شایع ترین مادران پرخطر، مادران فشارخونی و مادرانی که مستعد خونریزی بعد از زایمان و عفونت ها هستند . این گروه از مادران حتما با شروع حاملگی به متخصص زنان مراجعه کنند و تحت نظر باشند تا اگر بیماری زمینه ای دارند از همان اول تحت معاینه قرار گیرد.» اگر در هفته یازدهم بارداری هستید درباره خطراتی که می تواند بارداری برای شما ایجاد کند حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. آزمایشها و غربالگری های لازم از این هفته شروع می شود.
شانزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در مرکز همایش های رازی، از ۱۷ تا ۲۰ مهر ۹۷ به مدت چهار روز و با ۲۰ امتیازی بازآموزی برای متخصصین زنان و مامایی برگزار می شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها