2109
پیکنودیسوستوزیس، بیماری عجیب نگار و ابوالفضل

پیکنودیسوستوزیس، بیماری عجیب نگار و ابوالفضل

1397/07/17 بازدید950

نی نی سایت: نگار چهار ساله و ابوالفضل برادر دو ساله اش دو فرزند کوچک خانواده‌ای شش نفره ساکن داراب استان فارس هستند . خانواده ای که درگیر بیماری عجیبی به نام پیکنودیسوستوزیس شده اند. میزان شیوع این بیماری بسیار پایین است؛ بیماری که توضیحش فقط به زبان علمی ممکن است: «یک بیماری ژنتیکی لیزوزومال است که به روش اتوزومال مغلوب به ارث می‌رسد.» بیماری‌ ارثی که توضیح چندانی درباره آن در نمی‌توان پیدا کرد.
اما پیکنودیسوستوزیس چه بر سر فردِ مبتلا می‌آورد؟ برای پاسخ به این پرسش، می‌توان به اصطلاحات پزشکی مانند «افزایش چگالی استخوان‌ها» اشاره و یا عوارض ناشی از آن مانند کوتاهی قد، تأخیر در بسته شدن ملاج‌ها و درز‌های جمجمه و... را مرور کرد؛ اما راه دیگری هم برای توصیف این بیماری و عوارض آن وجود دارد؛ عیادت از خانواده نگار و ابوالفضل!

پیکنودیسوستوزیس این بیماری عجیب

این خانواده بعد از زمان زیادی متوجه شدند «پیکنودیسوستوزیس» نام بیماری عجیبی است که فرزندانشان به آن مبتلا شده اند.به گزارش تابناک مراجعه‌های مکرر به پزشکان مختلف و تقبل هزینه‌های فراوان که توان از این خانواده ربوده و وضعیتی رقم زده که پدر خانواده با شغل رانندگی، قادر به رفع و رجوعش نیست. شرایطی که راه این خانواده را به سمت اکثر نهاد‌های حمایتی کج کرده، اما به اتفاق کلیدی و مهمی منجر نشده است، حال آن که بیماری روز به روز در حال پیشرفت است و آثار و نشانه‌های شوم آن به تأثیر در بینایی کودکان نیز منجر شده و به طور مشخص در خصوص نگار، فشار داخلی مغزش به قدری بالا رفته که کمیسیون پزشکی رأی به عمل جراحی برای کارگذاری شنت مغزی داده است.
این بچه ها به گفته پزشکان از نظر هوشی در سلامت کاملند و هوش عاطفی شان مثال زدنی ‌است، اما خانواده شان در تأمین هزینه‌های دارو‌های مورد نیازشان نیز به بن بست رسیده‌اند، چه برسد به هزینه‌های هنگفت اعمال جراحی و مراقبت‌های اساسی و مهم بعد از آن. هزینه‌هایی که ظاهرا نه طرح تحول و نه حضور پررنگ نهاد‌های حمایتی و خیریه، فعلا برای پرداختشان کارآمد نیستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14518 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10294 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2033 بازدید