2109
چاقی کودکان را با ویتامین D درمان کنید

چاقی کودکان را با ویتامین D درمان کنید

1397/07/17 بازدید126
نی نی سایت: نتایج پژوهشی تازه در یونان نشان داده است مصرف روزانه مکمل ویتامین D احتمالا می‌تواند به رفع چاقی کودکان کمک کند.
حدود یک سوم بچه‌های آمریکایی اضافه وزن داشته یا چاق هستند و رژیم غذایی تعداد زیادی از آنها فاقد مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری از جمله ویتامین D است.

از اساسی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای جلوگیری و مبارزه با چاقی کودکان، طراحی یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی است اما بعضی خانواده‌ها نیاز به کمک متخصصان دارند.

یک مطالعه تازه یونانی اخیرا میزان دوز مصرفی روزانه ویتامین D را با کاهش نرخ چاقی کودکان، بهبود سطح کلسترول و کاهش وزن کلی مرتبط دانسته است.

بچه‌های چاق و دچار اضافه وزن به احتمال بسیار زیاد در بزرگسالی هم دچار چاقی و اضافه وزن خواهد شد و همین موضوع آنها را در معرض ریسک بالاتری از بیماری قلبی، دیابت و حتی سرطان قرار می‌دهد.

اما وزن و کاهش وزن برای سلامت بسیاری از مردم دنیا به یک چالش اساسی تبدیل شده، در نتیجه دانشمندان هم به مرور توانسته‌اند با تحقیقات بیشتر، نقش میکروب‌ها، ویتامین‌ها و دیگر عوامل تاثیرگذار را مشخص کنند.
 
میزان دوز مصرفی روزانه ویتامین D را با کاهش نرخ چاقی کودکان، بهبود سطح کلسترول و کاهش وزن کلی مرتبط است

برخی از این مطالعات احتمال می‌دهند افرادی که چربی شکمی بیشتری دارند، احتمالا با کمبود ویتامین D روبرو هستند. ضمن اینکه نگرفتن مقدار کافی از این ویتامین می‌تواند باعث تحلیل استخوان‌ها و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و همین موضوع می‌تواند برای کودکان مشکلات بزرگتری ایجاد کند.

در این مطالعه که با حضور 232 کودک انجام شد، محققان روزانه به نیمی از این کودکان مکمل ویتامین D دادند و به بقیه‌شان دارونما داده شد.
بعد از یک سال، مشخص شد بچه‌هایی که روزانه مکمل ویتامین D مصرف می‌کردند نسبت به گروهی که دارونما می‌گرفت، شاخص توده بدنی پایین‌تر، درصد چربی بدن کمتر و سطح کلسترول بهتری داشتند.

حالا این پژوهشگران قصد دارند مکمل‌های ویتامین D را برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به پرفشاری خون و کلسترول بالا هم تجویز کنند تا ببینند آیا این ویتامین می‌تواند به درمان این افراد هم کمک کند یا خیر.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید