2109
فست فود خورهای کوچک، هر روز بیشتر از دیروز!

فست فود خورهای کوچک، هر روز بیشتر از دیروز!

1397/07/15 بازدید120
نی نی سایت: بچه‌های آمریکایی همچنان مقدار زیادی فست فود چرب می‌خورند و با وجود منوی رستوران‌ها که در مقایسه با گذشته گزینه‌های سالم‌تری را هم ارائه می‌دهند، بچه‌ها همچنان به سیب‌زمینی سرخ کرده و سالادهای پر از سس چسبیده‌اند.

در واقع تقریبا تمام والدین حداقل هفته‌ای یک بار برای بچه‌هایشان یک وعده فست فود تهیه می‌کنند و حدود 74 درصد بچه‌ها کنار غذایشان نوشیدنی‌های پر از قند یا مخلفات ناسالم می‌خورند.

یک سوم بچه‌های آمریکایی اضافه وزن داشته یا چاقند و رژیم‌های غذایی‌شان که سرشار از چربی‌های ترانس و اشباعی مثل سرخ‌کردنی‌ها و چیزبرگر است، قطعا هیچ کمکی نخواهد کرد.

مطالعات قبلی محققان نشان داده است عادات بد غذایی و وزن بچه‌ها می‌تواند آنها را در معرض خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی و حتی سرطان قرار دهد.

بسیاری از والدین همان غذاهای منوی بزرگسالان را برای کودکان 2 تا 11 ساله‌شان هم سفارش می‌دهند که همین انتخاب‌های نادرست می‌تواند باعث افزایش کالری دریافتی فرزندشان شود.

بسیار از رستوران‌های فست فود هم، با اینکه گزینه‌های سالم‌تری برای بچه‌ها در نظر می‌گیرند، اما شاید به اندازه کافی در این زمینه تبلیغ نکرده و مشتریان خود را آگاه نمی‌کنند.

مثلا این رستوران‌ها به جای نوشابه و آب میوه‌های کارخانه‌ای، آب میوه‌های 100 درصد طبیعی، ماست و شیر کم‌چرب و حتی دسرهای کم‌کالری سرو می‌کنند.

اما با وجود همه این گزینه‌ها، بچه‌های آمریکایی باز هم از نوشیدنی‌ها و غذاهای بسیار پرکالری و سنگین استفاده می‌کنند.

متخصصان معتقدند اگر رستوران‌ها در زمینه سلامت کودکان جدی‌تر عمل کنند، می‌توانند سالم‌ترین و ساده‌ترین انتخاب‌ها را برای والدین و جذاب‌ترین‌ها را برای کودکان تهیه کنند.

منبع: DailMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16375 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11577 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3304 بازدید