2109
سرماخوردگی سخت؛ مقصر دماغ‌تان است!

سرماخوردگی سخت؛ مقصر دماغ‌تان است!

1397/07/15 بازدید1279
نی نی سایت: نتایج یک تحقیق تازه نشان داده است موجوداتی که داخل بینی شما زندگی می‌کنند، می‌توانند نوع و شدت علائم سرماخوردگی شما را تعیین کنند.

محققان می‌گویند افرادی که باکتری بیشتری در بینی‌شان زندگی می‌کند و باعث عفونت دستگاه تنفسی تحتانی (ریه و نایژه‌ها)، مسمومیت غذایی و جوش و کورک می‌شود، سخت‌تر سرما می‌خورند و بیشتر سرفه و عطسه می‌کنند.

مشاهدات قبلی نشان داده بود باکتری‌های موجود در روده می‌تواند بر واکنش‌های ایمنی داخلی تاثیر بگذارد. این گروه پژوهشی از دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا اعلام کرده‌اند نتایج این مطالعه جدید می‌تواند به روش‌های جلوگیری از سرماخوردگی و شخصی‌سازی راه‌های درمان این ویروس کمک کند.

البته هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است تا ارتباط دقیق میکروبیوم بینی و شدت علائم سرما خوردگی مشخص شود. چراکه به گفته این تیم تحقیقاتی، ممکن است برخی عوامل زمینه‌ای، بینی شما را مستعد حضور استافیلوکوک (نوعی باکتری) کرده و همچنین احتمال بیمار شدن شما را افزایش می‌دهد.

به عبارت دیگر ممکن است ژن‌های شما مسئول تولید باکتری‌های بینی و شدت علائم سرما خوردگی‌تان باشند. اما برخی از این محققان معتقدند برخی تعاملات پاتوژن‌ها (باکتری‌های بیماری‌زا) با محیط و میزبان (بیمار)، تعیین کننده شدت سرماخوردگی است. 

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8758 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6319 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15107 بازدید