2109
چرا بعضی از خانمها این قدر پرمو هستند؟

چرا بعضی از خانمها این قدر پرمو هستند؟

1397/07/11 بازدید937

نی نی سایت: بعضی از زنان نسبت به زنان دیگر پرموتر هستند. خیلی از زنان دنبال دلیل این ماجرا هستند. اینکه چرا مثلا خواهرشان کم موست اما خودشان پرمو هستند. دکتر سمیرا تائبی متخصص زنان و زایمان و نازایی معتقد است هیرسوتیسم یا پرمویی در زنان می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی باشد که در صورت نادیده گرفتن می‌تواند به نازایی تبدیل شود.
تائبی دراین باره به ایسنا گفت:« پرمویی در بانوان ناشی از تولید بیش از حد هورمون‌های آندروژن، به خصوص تستوسترون است. در این حالت علائم دیگری نیز به همراه پرمویی وجود دارد که می‌توان به کلفت شدن صدا، افزایش میزان آکنه، کاهش سایز سینه‌ها و افزایش توده عضلانی اشاره کرد. شایع‌ترین علت هیرسوتیسم، نبود تعادل در هورمون‌های جنسی است که اگر درمان نشود به ناباروری، اختلالات قاعدگی، چاقی و بروز کیست‌های متعدد در تخمدان منجر می‌شود.»
تائبی با اشاره به اینکه سندورم کوشینگ می‌تواند باعث پرمویی شود، گفت:« این سندروم به غدد فوق کلیوی ارتباط دارد و میزان بالایی از هورمون کورتیزول ترشح می‌شود. مصرف برخی داروها از جمله پردنیزون موجب این مساله می‌شود. به ندرت تومورها نیز می‌توانند غدد درون ریز را دچار اختلال کنند و به پرمویی منجر شوند. داروهای درمان افسردگی نیز این مشکلات را ایجاد می‌کنند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید