2109
چیپس و پیتزا عوارض ترک دارند!

چیپس و پیتزا عوارض ترک دارند!

1397/07/09 بازدید311
نی نی سایت: ترک فست فود و هله هوله‌ها می‌تواند عوارضی مشابه ترک مواد مخدر داشته باشد! بر اساس مطالعه تازه‌ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده، افرادی که مصرف برگر، چیپس و پیتزا رو کنار می‌گذارند، همان نوع ناراحتی، خستگی و افسردگی را تجربه می‌کنند که مصرف‌کنندگان مواد مخدر بعد از ترک دچارش می‌شوند.

اما اگر کسی بتواند 5 روز تاب بیاورد و دوباره سراغ چیپس و پیتزا و البته برگر نرود، ترک برایش راحت‌تر شده، کمتر هوس این خوراکی‌ها را کرده و احساس کسالتش کم‌کم از بین می‌رود.

به گفته محققان غذاهای چرب برای مغز اعتیادآور هستند و تغییر رژیم غذایی برای افرادی که به غذاهای چرب عادت دارند، سخت‌تر از چیزی است که قبلا محققان تصور می‌کردند.

قبلا عوارض ترک شکر در حیوانات و در محیط آزمایشگاه بررسی شده بود، اما حالا تاثیر ترک هله هوله‌هایی مثل چیپس و فست فودهایی مثل پیتزا و برگر روی انسان هم تایید شده است.

شکر و نمک هر دو از معروف‌ترین موادی هستند که ایجاد «هوس» می‌کنند و به همین خاطر افراد بی‌اراده جذب غذاهای شیرین و شور می‌شوند و به این ترتیب، چاق شده و سلامت‌شان را از دست می‌دهند.

و اگر فردی بخواهد خواسته بدنش نسبت به قوطی دوم نوشابه، یک برگر یا یک پاکت چیپس را نادیده بگیرد، احساس بدبختی و واماندگی سراغش می‌آید!

این احساس ناامیدی می‌تواند فرد را به سمت مصرف بیشتر این غذاها بکشد و ایجاد تغییر برای داشتن یک رژیم سالم‌تر را سخت کند.

این سیستم پاسخگویی بدن، به این معنی است که غذا می‌تواند اعتیادآور باشد و مغز را مشتاق وعده بعدی غذاهای پرچربی مثل چیپس و پیتزا کند.

به این ترتیب تعداد افراد چاق روز به روز در دنیا بیشتر شده و به تناسب آن، تعداد افرادی که به خاطر سرطان، سکته مغزی و بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند، افزایش می‌یابد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

کاری به چیزی ندارم ولی خدایی خیلیییییی خوشمزن :(

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید