2109
سالانه ۳ تا ۵ هزار نوزاد با مشکل شنوایی متولد می شوند

سالانه ۳ تا ۵ هزار نوزاد با مشکل شنوایی متولد می شوند

1397/07/08 بازدید208

نی نی سایت:امروز 30 سپتامبر و روز جهانی ناشنوایان است. سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت نیز در همین راستا اعلام کرد ؛ سالانه حدود ۳ تا ۵ هزار نوزاد با اختلالات شنوایی در کشور متولد می شوند.
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، در این باره به مهر گفت:« در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در وزارت بهداشت در زمینه شنوایی کودکان و نوجوانان انجام شده است اما اکنون از هر هزار تولد ۳.۷ نوزادان به کم‌شنوایی یا اختلال در شنوایی مبتلا هستند و سالانه حدود ۳ هزار کودک به مجموع کودکان کم‌شنوای ما افزوده می‌شوند. بیش از ۱۲ درصد از مردم جهان با نوعی معلولیت زندگی می‌کنند که این رقم بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال افزایش است.باید توجه داشته باشیم که بسیاری از خانواده‌ها متوجه بیماری فرزند خود نمی‌شوند که این مشکلات شنوایی در آینده اثرات سوء بر سلامت کودک می گذارد. »
محمودیان درباره برنامه کاشت حلزون در کشورگفت:« این برنامه از ۱۰ سال قبل تاکنون در کشور اجرا شده و سهم مطالعات مربوط به شنوایی بسیار بالا بوده است بطوریکه از ۱۰ سال پیش تاکنون برای ۱۰ هزار نوزاد که مشکلات شنوایی داشتند، عمل کاشت حلزون انجام شده و آنها به زندگی عادی بازگشته اند.» برای آشنایی بیشتر با ناشنوایی نوزادان اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید