2109
آسم و آلرژی در کمین متولدین بهار و پاییز

آسم و آلرژی در کمین متولدین بهار و پاییز

1397/07/08 بازدید184
نی نی سایت: نوزادانی که در فصل گرده‌افشانی چمن و سبزه متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مثل آسم و آلرژی قرار دارند.

اما اگر دوران بارداری مادر در طول فصل «زکام بهاره» یا «تب یونجه» باردار باشد، احتمالا رحم می‌تواند از بروز بیماری‌های تنفسی بعد از تولد نوزاد پیشگیری کند.

بر اساس این مطالعه که در اروپا و استرالیا انجام شده، اگر نوزادان زمانی متولد شوند که گرده چمن‌ها زیاد است- اواسط اردیبهشت تا خرداد- سطح آنتی‌بادی‌ها در خون‌شان افزایش می‌یابد.

ایمونوگلوبین E توسط سیستم ایمنی و برای محافظت از بدن در برابر باکتری، ویروس‌ها و آلرژن‌ها (مواد حساسیت‌زا) تولید می‌شود و از آن به عنوان نشان‌ای برای پیش‌بینی ابتلا به بیماری آلرژیک استفاده می‌شود.

ماه تولد و احتمال آسم و آلرژی

بر اساس این مطالعه که در دانشگاه ملبورن انجام شده، هدف از این مطالعه، تعیین تاثیر مقدار زیاد گرده‌های علفی در طول بارداری و بلافاصله بعد از تولد بوده است.
 
قرار گرفتن در معرض گرده‌ها در طول 2 ماه اول تولد منجر به بروز بیماری‌های تنفسی مثل آسم و آلرژی می‌شود

این محققان می‌گویند: «ما می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض گرده‌ها در طول 2 ماه اول تولد منجر به بروز بیماری‌های تنفسی مثل آسم و آلرژی می‌شود و احتمال می‌دهیم قرار گرفتن در معرض این گرده‌ها در مراحل آخر بارداری هم مهم است».

مطالعات زیادی نشان داده‌اند بچه‌هایی که سطح بالایی از ایمونوگلوبین E در خون بندناف‌شان دارند، ممکن است بعدا در دوران کودکی بر اساس این مطالعه دچار آسم و آلرژی شوند اما هیچ اطلاعاتی نیست که نشان دهد چطور سطوح ایمونوگلوبین E در رحم، در معرض گرده‌ها تغییر می‌کند.

با این حال مشخص شد بارداری مادران در تمام طول فصل گرده افشانی علف‌ها باردار، تاثیرات محافظتی بر نوزادان دارد: نوزاد این مادران، ایمونوگلوبین E کمتری دارند.

البته این نتایج هنوز به تحقیقات بییشتری نیاز دارد تا مشخص شود پر خطرترین دوره گرده‌افشانی در بروز آسم و آلرژی کودکان چه زمانی است تا بتوان با به کار گیری راه‌های مختلف، از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.


منبع: Independant
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید