2109
کدام گیاهان آپارتمانی مقاوم ترند؟

کدام گیاهان آپارتمانی مقاوم ترند؟

1397/07/03 بازدید4709
بسیاری از خانم‌های باردار بعد از زایمان حسابی سرشان شلوغ می‌شود. رسیدگی به نوزاد کاری تمام وقت است که شاید سبب شود بعضی از خانم‌ها برای انجام سایر کارهای روزمره وقت کم بیاورند یا در رسیدگی به بعضی از امور دچار مشکل شوند. اگر جزو خانم‌های باردار هستید و دلتان می‌خواهد در یک آپارتمان سبز و زیبا زندگی کنید و درعین حال از بابت رسیدگی و آبیاری به گیاهان نگرانی دارید، به شما توصیه می‌کنیم که در دوران بارداری چند گیاه مقاوم آپارتمانی را داخل گلدان بکارید. این گیاهان نسبت به کم‌آبی مقاوم هستند و وقتی مشغول مراقب و نگهداری از نوزاد هستید، رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. در مجموع وقت‌گیر نیستند و نگهداری ازآنها آسان است.

پوتوس، گیاه آپارتمانی مقاوم

اگر می‌خواهید گیاهی به خانه بیاورید که به رسیدگی چندانی نیاز داشته و خانه شما را سرسبز و زیبا جلوه دهد، به پوتوس فکر کنید. بیشتر طراحان فضای سبز نگهداری از پوتوس را به تازه‌کارها توصیه می‌کنند و معتقدند که این گیاه برای آپارتمان نشینان پرمشغله انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

پوتوس،گیاه آپارتمانی مقاوم
چرا پوتوس گیاه آپارتمانی مقاوم و محبوبی است؟
ازجمله ویژگی‌هایی که باعث شده پوتوس محبوب و معروف شود، مقاومت آن نسبت به کم‌آبی و خشکی است. به‌طور مثال اگر به دلیل دغدغه‌های نگهداری از نوزاد آبیاری را فراموش کردید، با گیاهی خشک و مرده روبرو نمی‌شوید. ممکن است گیاه پژمرده شده یا چند برگ آن بریزد، اما کل گیاه نابود نمی‌شود. در واقع پوتوس نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی در برابر خشکی خاک مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این می‌توانید آن را در جاهای کم نور خانه هم قرار دهید و ببینید که در نور متوسط یا کم هم رشد می‌کند. این گیاه به‌صورت پیچکی رو به بالا رشد می‌کند یا از گلدان آویزان می‌شود. برگ‌های پوتوس به شکل قلب هستند و می‌توانید برای پوشاندن بخشی از دیوار از این گیاه زیبا استفاده کنید.

اسپاتی فیلوم، گیاهی مقاوم برای آپارتمان های کم نور

این گیاه آپارتمانی زیبا در برابر کم آبی و کم نوری بسیار مقاوم است و در شرایط نه چندان مطلوب هم می‌تواند رشد کند و بزرگ شود. گاهی اوقات گل های کوچک سفید رنگی هم بر روی گیاه دیده می‌شوند که به زیبایی هر چه بیشتر اسپاتی فیلوم کمک می‌کنند. بهتر است قسمتی از خانه را برای اسپاتی فیلوم در نظر بگیرید که آفتاب غیرمستقیم در آنجا وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید این گیاه شما سرسبز و زیبا باقی بماند هر زمان که متوجه شدید سطح گلدان خشک‌شده برای آبیاری آن اقدام کنید.

اسپاتی فیلوم، گیاهی مقاوم برای آپارتمان های کم نور

سانسوریا، گیاه آپارتمانی مقاوم و زیبا

اگر می‌خواهید گیاه آپارتمانی متفاوت و مقاومی را در آپارتمان داشته باشید، به خرید سانسوریا فکر کنید. برگ‌های سانسوریا ضخیم و شمشیر مانند هستند و به‌صورت عمودی رشد می‌کنند. این گیاه آپارتمانی با داشتن ساقه‌های گوشتی و آبدار، نیاز آبی پایینی دارد. ازاین‌رو در تابستان هفته‌ای یک‌بار و زمستان هر ده روز تا دو هفته یک‌بار به آبیاری نیاز دارد. نکته دیگر این است که سانسوریا از آب پاشی روی برگ‌ها خوشش نمی‌آید؛ ازاین‌رو بهتر است که از اسپری کردن آب خودداری کنید. زیستگاه اصلی سانسوریا غرب آفریقا است اما با آب‌وهوای ایران هم سازگاری دارد و به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم شناخته می‌شود.

گیاه سانسوریا

زامیفولیا، مناسب برای پرمشغله‌ها

این گیاه هم به مقاومت معرف است و می‌تواند سمبل خوبی برای استقامت و پایداری در شرایط سخت باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر شرایط آپارتمان شما کم نور است و ممکن است به دلیل مشغله‌های روزمره و نگهداری از نوزاد فرصت رسیدگی به گل و گیاهان را نداشته باشید، زامیفولیا را به خانه بیاورید. برگ‌های این گیاه کلفت و چرمی شکل و ظاهر آن کمی شبیه سرخس یا نخل است. گاهی اوقات در نگاه اول ممکن است این‌طور به نظر برسد که این گیاه برگ‌های پلاستیکی دارد اما این‌طور نیست. البته برگ‌های ضخیم و آبدار زامیفولیا مانند پلاستیک مقاومت خوبی دارند و به‌سادگی خشک و پژمرده نمی‌شوند. بااین‌حال برای داشتن یک گیاه و شاداب سعی کنید بهترین منطقه خانه را ازلحاظ داشتن نور غیرمستقیم، برای زامیفولیا انتخاب کنید. هفته یک‌بار آبیاری برای این گیاه کفایت می‌کند و بیش از این لزومی ندارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید