2109
لوازم آرایش باعث ناباروری زنان می‌شود؟!

لوازم آرایش باعث ناباروری زنان می‌شود؟!

1397/07/01 بازدید242
نی نی سایت: لوازم آرایش و محصولات مراقبتی پوست حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی است که می‌تواند باعث ناباروری زنان و حتی سرطان سینه شود!

از جمله این مواد شیمیایی مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توان به پارابن و BPA اشاره کرد که به عنوان مواد موثر بر جنسیت شناخته می‌شوند و باعث تحریک رشد سینه‌ها در مردان هستند.

در این مطالعه که توسط محققان آمریکایی انجام شده، بعد از تحلیل بیش از 100 زن مشخص شد کسانی که این مواد شیمیایی در نمونه ادرارشان وجود دارد، میزان غیرطبیعی هورمون‌های تناسلی استروژن و پروژسترون تولید می‌کنند.

استروژن بیش از حد با فیبروم و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مرتبط است، چراکه از تخمدان ترشح می‌شود و تاثیری هرچند کوچک بر جلوگیری از بلوغ تخمک‌ها دارد.

پروژسترون بسیار زیاد هم با سرطان سینه و همینطور خونریزی غیر طبیعی واژینال مرتبط است.

بر اساس مطالعات قبلی پژوهشگران احتمالا پارابن، که معمولا به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایش و محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شود، باعث تحریک استروژن شده و می‌تواند سرطان ایجاد کند. ضمن اینکه بیسفنول A (همان BPA) که برای ماندگار شدن عطرها استفاده می‌شود، با ناباروری مرتبط است.

حالا محققان اعلام کرده‌اند اگر یافته‌های فعلی در مطالعات تکمیلی هم تایید شود، چالش‌های بیشتری درباره بیماری‌های مرتبط با استروژن مثل سرطان سینه ایجاد خواهد شد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید