2109
بحران میانسالی همان آلزایمر است؟

بحران میانسالی همان آلزایمر است؟

1397/06/27 بازدید296
نی نی سایت: تصور کنید که به زودی قرار است مراسم عروسی‌تان را برگزار کنید اما مادر 55 ساله‌تان آنقدر آشفته است که کمک زیادی برای برپایی مراسم از دستش بر نمی‌آید. یا بچه‌هایتان را سوار سرویس مدرسه می‌کنید و راننده 57 ساله مسیر مدرسه را گم می‌کند!

این ماجراها واقعی هستند؛ کافیست پای صحبت متخصصانی بنشینید که در کلینیک‌های درمان آلزایمر فعالیت می‌کنند. آلزایمر که نوعی از زوال عقل است، می‌تواند در مراحل اولیه به همین شکل بروز کند؛ نیازی هم نیست که منتظر سفید شدن موها یا چروک شدن پوست باشید. این علائم شایع هستند و حدود 5 درصد مبتلایانش کمتر از 65 سال سن دارند.

با اینکه آسیب‌شناسی علائم زمینه‌ای در هر دو گروه بیماران مبتلا به آلزایمر زودرس و دیررس یکی است- تجمع غیرطبیعی پروتئین‌هایی به نام آمیلویید و تائو در مغز- اما تفاوت‌های عمده‌ای در روند این دو نوع آلزایمر وجود دارد.

مثلا بیمارانی که کمتر از 65 سال سن دارند، معمولا مشکلاتی در حوزه زبان، بینایی، سازماندهی و برنامه‌ریزی دارند. آنها کمتر از مشکلات شایع حافظه شکایت دارند.

همچنین شواهد رو به افزایشی درباره روند سریع‌تر بیماری در آلزایمر زودرس وجود دارد.

زوال عقل یا افسردگی؟

مسیر شناسایی آلزایمر یا زوال عقل (دمانس) معمولا طولانی و پرپیچ و خم است و می‌تواند گمراه‌کننده باشد. تشخیص درست آلزایمر برای همه بیماران ضروری است اما این موضوع برای بیماران جوان‌تر اهمیت بیشتری دارد.

معمولا این افراد هنوز شاغل هستند و خطر از دست دادن شغل تهدیدشان می‌کند. حتی ممکن است بچه‌های کوچک داشته باشند. اما ممکن است آلزایمر را به اشتباه افسردگی یا بحران میانسالی تشخیص دهند.

البته هنوز باید تحقیقات بیشتری در خصوص این بیماری شود تا علاوه بر یافتن درمان، روش‌های کارآمدتری برای برطرف کردن نیازهای بیماران مبتلا به آلزایمر شناسایی شوند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید