2109
روغن ماهی و تقویت عضلات و استخوان‌های جنین

روغن ماهی و تقویت عضلات و استخوان‌های جنین

1397/06/26 بازدید625
نی نی سایت: بچه‌هایی که مادرشان در دوران بارداری مکمل روغن ماهی مصرف کرده‌اند، در همان اوایل کودکی عضلات بیشتر و استخوان‌های محکم‌تری خواهند داشت.

محققان دانشگاه کپنهاگ کشف کرده‌اند زنانی که در نیمه دوم بارداری‌شان روزانه قرص‌های اسید چرب امگا 3 مصرف می‌کنند، فرزندان‌شان در سن 6 سالگی، توده شاخص بدنی بالاتری خواهند داشت.

اسکن‌های اشعه ایکس نشان داده است بالاتر بودن BMI این کودکان به معنی این نیست که چربی ناسالم بیشتری در بدن دارند، بلکه آنها بافت عضله‌ای‌شان و همینطور تراکم استخوان‌هایشان بیشتر از کودکانی است که مادران‌شان (در این مطالعه) به جای روغن ماهی، دارونمای حاوی روغن زیتون استفاده کرده بودند.

همچنین این بچه‌ها با احتمال کمتری از ابتلا به آسم یا علائم تنفسی روبرو هستند. بر اساس این یافته‌ها، احتمالا مکمل امگا 3 باعث تحریک رشد می‌شود و بد نیست همه مادران باردار قبل از زایمان این قرص را مصررف کنند.

چربی‌های امگا 3 گروهی از مولکول‌های زنجیره‌ای چربی است که در روغن کبد ماهی کاد و دیگر مکمل‌ها زیاد پیدا می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از بیماری قلب، تقویت قدرت مغز و سلامت مفاصل کمک کند.

این چربی‌های ضروری نمی‌توانند توسط بدن تولید شوند و باید از طریق رژیم غذایی‌مان تامین شود؛ هرچند که مطالعات اخیر مدعی شده‌اند که امگا 3 و سایر مکمل‌ها تاثیری بر بهبود سلامت در بزرگسالی ندارد اما ممکن است این مکمل‌ها در مراحل اولیه رشد تاثیر پررنگی داشته باشند.

مطالعات دیگری که در این زمینه در دانشگاه امپریال انجام شده نشان داده است فرزندان مادرانی که در بارداری روغن ماهی مصرف می‌کنند، تا حد قابل توجهی کمتر از سایر بچه‌ها دچار آلرژی های حاد غذایی می‌شود.

به گفته محققان دانشگاه کپنهاگ، مصرف مکمل روغن ماهی یا همان امگا 3 از هفته 24 بارداری به بعد می‌تواند BMI نوزاد را در طول 6 سال اول زندگی‌اش افزایش دهد بدون ریسک چاقی او را تا سن 6 سالگی بالا ببرد.

منبع: Independant

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید