2109
برای اولین بار در ایران، کنترل کودکان اوتیسم با سگ‌ دستیار

برای اولین بار در ایران، کنترل کودکان اوتیسم با سگ‌ دستیار

1397/06/25 بازدید340

نی نی سایت: قرار است برای اولین بار در ایران برای کنترل بیماری اوتیسم از سگ های دستیار استفاده شود. استفاده از سگ‌های دستیار روش جدیدی است که به تازگی برای کنترل بیماری اوتیسم در دنیا مطرح شده است.
دکتر مجید صادقی جعفری مسئول اجرای طرح درمان کودکان اوتیسم با سگ‌های دستیاردرباره این خبر به مهر گفت:« در حال حاضر ۱۰ سگ دستیار و ۱۰ مربی برای کمک به کودکان اوتیسم به همراه تیم روانشناسی در مدرسه sk۹ حضور دارند. بیماران اوتیسمی در فرایندی روزانه به مدت یک ساعت، همراه با سگ‌ها در کلاس‌های عملی شرکت می‌کنند؛ این دوره ارتباطی ۷۲ ساعته است و کودکان این دوره را با سگ‌ها که مهارت رفتار با کودکان را فراگرفته‌اند می‌گذرانند. بعد از بازی و ایجاد ارتباط عاطفی میان سگ و کودک، روانشناس با مداخله به موقع روند درمان کودک مبتلا به اوتیسم را ادامه می‌دهد.»
با همکاری انجمن اوتیسم ایران و بنیاد اوتیسم در این زمینه با مدرسه سگ‌های گروه کار، اولین دوره درمانی از مهرماه سال جاری با حضور کودکانی که از قبل شناسایی شده‌اند، آغاز می شود. این کودکان در گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال هستند تا حداقل توانایی برای بازی کردن و راه رفتن با سگ‌ها را داشته باشند. به زودی و با کمک خیرین، سگ‌های دستیار نابینا و ناشنوا تحت عنوان سگ‌های سرویس، ویژه افرادی که مشکل روانی دارند نیز در این مراکز آموزش می بینند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید