2109
تی‌شرتی که سکته قلبی را تشخیص می‌دهد!

تی‌شرتی که سکته قلبی را تشخیص می‌دهد!

1397/06/24 بازدید132

نی نی سایت: تی شرتی با فناوری بالا می تواند فعالیت قلب را رصد کند و ناهنجاری های قلبی را ردیابی کند. این تی شرت که کاردیواسکین نام دارد می تواند افراد را از خطر سکته‌ قلبی و همچنین مغزی دور نگه‌می‌دارد. کاردیو اسکین تی شرتی با الیاف پنبه‌ای است که تعدادی الکترود در آنها کارگذاشته شده است که فعالیت الکتریکی قلب را به طور مرتب بررسی می‌کند. این الکترودها تراشه‌ای که در پیراهن قرار دارد،وصل هستند و نتایج‌شان را به صورت بی‌سیم به نرم‌افزاری در تلفن هوشمند بیمار، ارسال می‌کنند.
به گزارش دیلی‌میل در حال حاضر حداقل یک میلیون نفر بریتانیایی به این مشکل قلبی مبتلا هستند. علت ابتلا به این بیماری هنوز کاملا مشخص نشده، اما فشار خون بالا، عفونت‌های سینه، تیروئید پرکار و مصرف بیش از حد کافئین یا الکل، می‌توانند از دلایل ایجاد این بیماری باشند. فیبریلاسیون دهلیزی زمانی که فعالیت الکتریکی قلب از کنترل خارج می‌شود، به وجود می‌آید. در حال حاضر با استفاده از الکتروکاردیوگرافی، بیماری فیبریلاسیون دهلیزی، تشخیص داده می‌شود. در این روش، ۲۴ الکترود مختلف به بخش‌های مختلف بدن متصل شده و علایم الکتریکی ردیابی می‌شوند. این روش در تشخیص این بیماری بسیار ضعیف عمل می‌کند. برخی از پزشکان با استفاده از ابزاری به نام هولتر که زیر پیراهن پوشیده می‌شود، به ردیابی مشکلات قلبی بیماران می‌پردازند.
این تی‌شرت با فناوری بالای محققان فرانسوی می‌تواند به بیماران کمک کند که هر لحظه وضعیت قلب خود را بررسی کنند. این تی‌شرت تا ۳۵ دفعه قابل شستشوست. الکترودهای آن به وسیله یک باتری کار می‌کنند و هنگام شستشوی پیراهن به راحتی از لباس جدا می‌شوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید