2109
چاقی باعث ناباروری مردان می‌شود؟!

چاقی باعث ناباروری مردان می‌شود؟!

1397/06/21 بازدید156
نی نی سایت: قبلا محققان اعلام کرده بودند که چاقی و داشتن BMI بالا می‌تواند قدرت باروری مردان را کاهش دهد اما مطالعه تازه‌ای نشان داده است داشتن اضافه وزن باعث کاهش سرعت اسپرم نمی‌شود.

این مطالعه تازه چند هفته بعد از ممنوعیت IVF در کلینیک درمان ناباروری Bath and North East Somerset برای زنانی که BMI همسرشان بالای 30 است، شکل گرفت.

بعد از بررسی بیش از 200 مرد سالم با وزن طبیعی، با اضافه وزن و چاق برای 10 ماه، محققان نیجریه‌ای دانشگاه بنین، هیچ تفاوت خاصی در سرعت، اندازه یا شکل اسپرم شرکت‌کنندگان در این آزمایش پیدا نکردند.

همچنین مقایسه نقایص سمن بین گروه‌های مختلف BMI نشان داده است هیچ تفاوت شاخصی بین ناهنجاری‌های سمن مردان با وزن نرمال و BMI بالاتر وجود ندارد.

با وجودی که هیچ ارتباطی بین وزن مردان و باروری‌شان پیدا نشد، دکتر اسایکووموان، سرپرست این مطالعه، همچنان اصرار دارد که حفظ تناسب اندام و وزن طبیعی برای مردان ضروری است چراکه سلامت عمومی‌شان را افزایش می‌دهد.

او می‌گوید: «شکی نیست که چاقی و اضافه وزن به یکی از مشکلات بزرگ سلامتی در دنیای امروز تبدیل شده و نیازی به تاکید نیست که حفظ تناسب اندام چه فواید بی‌شماری دارد. همچنین که چاق بودن مردانی که منتظر دریافت درمان‌های ناباروری هستند، نباید مانع از درمان‌های کمک باروری شود اما چاقی در کل، می‌تواند خطری جدی برای زندگی سالم محسوب شود».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9707 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7086 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15204 بازدید