2109
مرخصی زایمان در هر کشور چند روز است؟

مرخصی زایمان در هر کشور چند روز است؟

1397/06/17 بازدید642

نی نی سایت: امنیت شغلی برای زنان بزرگترین دغدغه است، اینکه بعد از زایمان و زمانی که برای نگهداری از نوزادشان می گذرانند شغلشان را از دست ندهند و بیکار نشوند. به همین دلیل مرخصی زایمان یکی از مهمترین دلواپسی های یک زن برای بچه دار شدن است. در ایران این مرخصی زایمان 9 ماه تصویب شده که هنوز خبری از اجرایی شدن آن نیست و همان 6 ماه مرخصی برای زنان شاغل اجرا می شود. اما این مرخصی در کشورهای دیگر چگونه است ؟ زنان کشورهای دیگر چقدر فرصت دارند که در ماههای اول تولد فرزندشان خودشان از او نگهداری کنند؟ در ۱۶۴کشور جهان برای مادرها به دلیل تولد نوزادان مرخصی با حقوق در نظر گرفته شده است اما ۴کشور لیبریا، گینه نو، سوازیلند و حتی آمریکا قانونی برای مرخصی زایمان ندارند. اگر دوست دارید با قوانین مرخصی در کشورهای دیگر آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

مرخصی زایمان در انگلیس

مرخصی زایمان در انگلیس یک سال است و بین پدر و مادر تقسیم می شود.البته دو هفته از این مدت مخصوص مادر است اما بقیه آن باید بین مادر و پدر تقسیم شود.


مرخصی زایمان در روسیه

وضعیت مرخصی زایمان در روسیه هم خیلی خوب است. زنان شاغل در روسیه می توانند تا یک و سال و نیم مرخصی بگیرند. البته در این مدت ۴۰ درصد از حقوق ماهیانه به آن ها تعلق می گیرد. این مرخصی می تواند 6 ماه دیگر طولانی تر شود البته با این تفاوت که در این مدت هیچ حقوقی به مادر تعلق نمی گیرد.

مرخصی زایمان در سوئد

مرخصی زایمان در این کشور 240 روز و نزدیک 8 ماه است. البته والدین سوئدی هم باید مرخصی زایمان را تقسیم کنند. ۶۰ روز از مرخصی زایمان به پدر و بقیه آن مخصوص مادر است.

مرخصی زایمان در کرواسی

زنان باردار شاغل در کرواسی وضعیت خیلی خوبی دارند. مرخصی زایمان یک سال طول می کشد و بیمه سلامت حقوق کامل ماهیانه مادر را تا ۶ ماهگی کودک می پردازد.

مرخصی زایمان در فنلاند

زنان شاغل فنلاندی فقط 126 روز مرخصی دارند. در فنلاند مادرها می توانند به جای مرخصی بچه های خود را به مهد ببرند و یا با هزینه دولت یک پرستار کودک استخدام کنند.

مرخصی زایمان در قزاقستان

زنان شاغل در این کشور 126 روز مرخصی زایمان دارند. البته اگر بچه دو قلو باشد مرخصی ۱۰ هفته بیشتر می شود. مادرها می توانند تا ۳ سالگی کودک برای مراقبت از او مرخصی بگیرند.

مرخصی زایمان در پرتغال

مرخصی زایمان در این کشور 120 روز است. قانون کشور پرتغال این است که پدرها نباید کمتر از ۵ روز در هفته به کودک اختصاص دهند و اگر از وظایف خود سرپیچی کنند جریمه می شوند.

 مرخصی زایمان در فرانسه

زنان شاغل در فرانسه 112 روز مرخصی زایمان دارند. البته این دوره مرخصی به دو دسته تقسیم می شود 2 ماه قبل از زایمان و ۲ ماه بعد از زایمان . مادر می تواند بعد از زایمان مرخصی بیشتر بگیرد.


مرخصی زایمان در امارات متحده

مرخصی زایمان در این کشور به شغل مادر بستگی دارد. به مادرانی که برای شرکت های خصوصی کار می کنند ۴۵ روز مرخصی تعلق می گیرد و به مادرانی که کار دولتی دارند ۹۰ روز.

مرخصی زایمان در چین
مرخصی زایمان در چین 90 روز است. البته دوره مرخصی بستگی به سن مادر دارد. هر چه سن مادر بیشتر باشد می تواند بیشتر مرخصی بگیرد.
مرخصی زایمان در ایسلند
زنان ایسلندی می توانند 90 روز مرخصی برای زایمان بگیرند. البته اگر مرخصی زایمان فقط مخصوص مادر باشد مرخصی مراقبت از کودک شامل یک فرمول خاص می شود. 3ماه مادر، ۳ ماه پدر و ۳ ماه مشترک بین پدر و مادر.
مرخصی زایمان در هندوستان
زنان هندی بین 182 تا 84 روز مرخصی می گیرند. البته این مدت مرخصی بستگی به تعداد بچه های خانواده دارد. به مادرانی که اولین یا دومین بچه را به دنیا می آورند ۱۸۲ روز مرخصی می دهند، اما مادرانی که سومین بچه را به دنیا می آورند ۸۴ روز مرخصی دارند.

مرخصی زایمان در اتریش
زنان شاغل باردار در اتریش می توانند بین یک تا سه سال مرخصی زایمان بگیرند.

مرخصی زایمان در دانمارک
مادرهای دانمارکی برای زایمان ۵۲هفته مرخصی همراه با حقوق کامل دارند که پدر بچه می‌تواند ۲هفته آن را استفاده کند.

مرخصی زایمان در کانادا
این مرخصی ۳۵هفته است که البته این مدت مرخصی می‌تواند با توافق پدر و مادر بین آنها تقسیم شود.

مرخصی زایمان در کره جنوبی
زنان شاغل در کره جنوبی حدود 90 روز مرخصی زایمان دارند.
مرخصی زایمان در کویت و اردن
زنان باردار شاغل در دو کشور کویت و اردن می توانند از 70 روز مرخصی زایمان استفاده کنند.
مرخصی زایمان درآرژانتین
زنان آرژانتینی ۹۰روز مرخصی زایمان با حقوق کامل دارند. البته دو روز هم مرخصی به پدرها داده می شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8126 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5832 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15058 بازدید