2109
کباب زغالی، خوشمزه سنتی یا پیام آور مرگ؟

کباب زغالی، خوشمزه سنتی یا پیام آور مرگ؟

1397/06/12 بازدید383

نی نی سایت: درست است کباب زغالی طعم و مزه دیگری دارد، اما محققان معتقدند خوردن غذاهایی که روی زغال پخته می شود خیلی هم خوب نیست. نتایج یک مطالعه نشان می دهد خوردن غذاهایی که روی زغال طبخ می شود ، ریسک مرگ به دلیل بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد. پژوهش محققان دانشگاه آکسفورد بریتانیا نشان می دهد استفاده بلندمدت از زغال یا چوب برای پخت ممکن است ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد. در این مطالعه، محققان رابطه بین استفاده از سوخت جامد برای پخت و پز و مرگ قلبی عروقی را بررسی کردند. آنها همچنین تاثیر احتمالی استفاده از سوخت پاک نظیر الکتریسیته و گاز را به جای سوخت جامد مورد بررسی قرار دادند.
این مطالعه شامل ۳۴۱,۷۳۰ فرد در رده سنی ۳۰ تا ۷۹ سال از ۱۰ منطقه در چین بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ بود. از آنها در مورد نحوه پخت و پز و نوع سوخت مصرفی شان سوال شد. سپس محققان طول مدت قرارگیری در معرض سوخت های جامد را بررسی کردند. محققان بعد از بررسی این مطالب به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا ناشی از پخت و پز با سوخت های جامد نظیر زغال یا چوب تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق داشته و ممکن است باعث مرگ زودهنگام شود.
درک بنت سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد افرادی که از سوخت های جامد برای پخت و پز استفاده می کنند باید تا حدامکان به استفاده از سوخت های پاک مثل الکتریسیته یا گاز روی آورند. استفاده بلندمدت از سوخت های جامد برای پخت با ریسک بیشتر مرگ قلبی مرتبط است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید