2109
 کنفرانس «سلامت جنسی زوج ها» در مرکز فوق تخصصی ابن سینا برگزار می شود

کنفرانس «سلامت جنسی زوج ها» در مرکز فوق تخصصی ابن سینا برگزار می شود

1393/06/04 بازدید498

 پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، کنفرانس علمی" سلامت جنسی زوج ها" را در تاریخ 8 شهریور ماه سال جاری به مدت یک روز در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، در این کنفرانس، سلامت خانواده و سلامت جنسی زوج ها از جنبه های مختلف همچون اهمیت مهارت های ارتباطی در روابط زناشویی و پیشگیری از مشکلات جنسی، عوامل مؤثر در بروز مشکلات و اختلالات جنسی زوج ها، بررسی اجمالی نقش مصرف مواد در اختلالات جنسی و نقش مشاوره مبتنی بر راه حل در برخورد با مشکلات زناشویی و جنسی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
دکتر سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و دبیر علمی این برنامه ضمن اشاره به اهمیت عملکرد جنسی مناسب برای داشتن روابط زناشویی و خانوادگی پایدار معتقد است که  اختلالات جنسی می توانند تأثیرات منفی زیادی بر روابط زوجین در خانواده داشته باشند و حتی می توانند آنها را تا مرز جدایی و طلاق بکشانند، اگر چه آنان ممکن است در مواجهه با مشکلات زناشویی، اختلالات جنسی خود را پنهان دارند و یا حتی به آن فکر هم نکنند.
 
دبیر علمی این برنامه با تأکید بر این موضوع که بروز مشکلات فراوان یا اختلالات مربوط به سلامت جنسی در بسیاری از موارد به دلیل عدم برخورداری از اطلاعات کافی و صحیح است، ادامه داد: پژوهش ها نشان داده است که گرایش به مصرف مواد مخدر در برخی موارد مرتبط با مشکلات جنسی بوده است. وابستگی به مواد روان گردان نیز خود سبب بروز برخی اختلالات جنسی می شود.
 
ایشان با اشاره به اهمیت و حساسیت این موضوع خاطرنشان کرد: هدف از این کنفرانس ارتقای دانش و توانمندی کارشناسان حوزه سلامت و خانواده در ارزیابی سلامت جنسی زوج ها و کمک به آنها است.
 
گفتنی است این برنامه از 6 امتیاز آموزش مداوم پزشکی برخوردار است و گروه های هدف آن، عمدتاً شامل متخصصین زنان و زایمان، پزشکی اجتماعی، روانپزشکی، روانشناسی، مامایی، مشاوره، سلامت روان و پزشکان عمومی هستند. 
 
علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 22402110 تماس حاصل نموده و یا به سایت پژوهشگاه به آدرس www.avicenna.ac.ir مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است این برنامه در تاریخ 8 شهریور ماه 1393 به مدت یک روز در مرکز فوق تخصصی ابن سینا، به آدرس: خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال،پلاک 97 برگزار خواهد شد.
 
منبع: مرکز فوق تخصصی ابن سینا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید