2109
اسپینرازا و مشکلات حل نشدنی بیماران اس ام ای

اسپینرازا و مشکلات حل نشدنی بیماران اس ام ای

1397/05/28 بازدید300

نی نی سایت: « نظام سلامت باید داروها را براساس پایه اثربخشی و اینکه در سطح سلامت عمومی جامعه چه میزان تاثیرگذار است؛ حمایت کند.»
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره داروی اسپینرازا ساخت آمریکا که برای بیماران مبتلا به اس.ام.ای تجویز می‌شود به ایلنا گفت:«: موضوع واضح است، یک دارو باید هزینه اثربخشی داشته باشد تا در فهرست داروهای رسمی قرار گرفته تا واردات و حمایت از آن در دستور کار قرار گیرد. تا امروز درخواستی از سوی انجمن‌های علمی مبنی بر اینکه این دارو در فهرست داروهای رسمی کشور قرار بگیرد؛ ارائه نشده است، مضاف به اینکه بحث هزینه اثربخشی این دارو در نظام دارویی مشخص نیست. در بسیاری از کشورهای دنیا نیز چنین است و این دارو لزوماً به همه کشورها وارد نشده و اگر هم وارد شده برای همه بیماران تجویز نشده و حمایت نمی‌شود.»
سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: «اگر هزینه اثربخشی یک دارو کم باشد با توجه به سطح هزینه فعلی برای نظام سلامت حمایت نمی‌شود. به هرحال نظام سلامت باید هزینه‌ها را براساس پایه اثربخشی و اینکه در سطح سلامت عمومی جامعه چه میزان تاثیرگذار است، حمایت کند. منابع نظام سلامت مشخص و محدود است و مسلماً اگر قرار باشد در هر موردی استفاده شود، باید در مسیری مصرف شود که هزینه اثربخشی مطلوب داشته باشد و به نظر نمی‌رسد که هزینه اثربخشی در مورد این دارو در حدی باشد که در نظام سلامت ما اثربخشی داشته باشد؛ کمااینکه در نقاط دیگر دنیا نیز مطالعاتی انجام شده و در برخی کشورها این دارو اثربخش نبوده است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید