2109
گیاهان آپارتمانی گلدار را در منزل نگه دارید

گیاهان آپارتمانی گلدار را در منزل نگه دارید

1397/05/23 بازدید2395
بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری از کاشت گل و گیاه در خانه استقبال می‌کنند. گیاهان آپارتمانی ضمن انتقال حس طراوت و شادابی می‌توانند در کاهش احتمال بروز افسردگی بعد از زایمان خانم‌های باردار نقش داشته باشند. از این رو اگر نوزاد شما به زودی متولد می‌شود و دلتان می‌خواهد تا قبل از تمام شدن فصل تابستان چند گیاه آپارتمانی گل دار در خانه داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک یا چند نمونه ازاین گیاهان زیبا را انتخاب کرده و فضای خانه را برای ورود نوزاد جذاب­تر کنید. 

آویز، یک گیاه آپارتمانی که در تابستان گل می‌دهد

یکی از گیاهان آپارتمانی که می‌توانید بر روی گل دهی آن در فصل تابستان حساب کنید،  گل آویز است. این گیاه آپارتمانی زیبا اصالتاً مکزیکی است اما با آب‌وهوای ایران هم جور در آمده و می‌تواند در فصل تابستان گل های جذاب و متفاوتی داشته باشد. گل های این گیاه آپارتمانی در رنگ‌های قرمز و صورتی دیده می‌شوند و آویزان هستند. به همین دلیل در فارسی به این گیاه آویز می‌گویند. البته یادتان باشد که بعد از پایان فصل گل دهی بهتر است جوانه‌های انتهایی را به طور مرتب هرس کنید تا گیاه برای فصل بعدی هم آماده گل دهی باشد.

  • نور:این گیاه آپارتمانی به نور زیاد و مداومی نیاز دارد اما مراقب باشید که آن را در مقابل اشعه مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • آبیاری: در تابستان هفته‌ای دوبار به آبیاری نیاز دارد. به تدریج در اوایل پاییز آبیاری را به یکبار در هفته کاهش دهید.
  • رطوبت: برای اینکه محیط مرطوبی را برای این گیاه آپارتمانی فراهم سازید توصیه می‌شود که در تابستان هر روز با اسپری آب را به سطح برگ‌ها و ساقه گیاه برسانید تا گل‌ها شاداب و تازه باشند.
 

 مشکل رایج گل آویز چیست؟

اگر متوجه شدید که در فصل تابستان ساقه‌ها دراز و منحرف می‌شوند، فاصله بین برگ‌ها زیاد است و گل‌ها ظاهر نمی‌شوند باید بدانید که نور موردنیاز برای این گیاه کافی نیست. پس بهتر است گلدان را به محل پرنور تری منتقل کنید.

گل آپارتمانی بواردیا برای فصل تابستان

یک گیاه آپارتمانی گل دار و زیباست که شاخه‌های پرپشت و گل های متنوعی به صورت آویزان روی آن دیده می‌شود. این گیاه هم بومی کشور مکزیک است و البته در قرن هفدهم در پاریس هم موردتوجه باغبانان سلطنتی بوده است. در حال حاضر مردم خیلی از نقاط گرمسیر دنیا این گیاه را می‌شناسند و در صورت امکان آن را در خانه‌هایشان پرورش می‌دهند. اگر از گل های آویزی خوشتان می‌آید بواردیا انتخاب مناسبی است. گل های بواردیا خوشه‌ای و قرمزرنگ هستند. در اوایل تابستان ظاهر می‌شوند و تا اواخر پاییز گلدان شما غرق در گل های زیبا باقی می‌ماند.
 

بواردیا،گیاه آپارتمانی

  • نور:این گیاه نور کافی غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. نور مستقیم به برگ‌ها و گل های این گیاه آسیب می‌رساند.
  • آبیاری:در فصل تابستان حداقل دو بار در هفته به آبیاری نیاز دارد. بهتر است در پاییز و زمستان میزان آب دهی را به نصف کاهش دهید.
  • رطوبت: در تابستان هفته یکبار روی برگ‌ها را با اسپری خنک کنید. البته مراقب باشید که گل‌ها مرطوب نشوند چون ممکن است در اثر تماس مستقیم با آب پلاسیده و خشک شوند. 

آنتوریوم، گل تابستانی خوش‌ رنگ و زیبا

این گیاه آپارتمانی با گل های بزرگ و چرمی شکل محبوب خیلی از خانم‌هاست و می‌تواند در تزیین خانه و زیباتر کردن دکوراسیون داخلی نقش پر رنگی داشته باشد. یکی از مزایای مهم آنتوریوم این است که دوران گل دهی آن طولانی است. از اوایل تابستان گل ها روی گیاه رشد می‌کنند و هرکدام دو تا سه ماه دوام دارند. گل ها معمولاً در رنگ‌های قرمز، صورتی، آبی، زرد و سفید دیده می‌شوند اما قرمز و سفید نسبت به بقیه رایج‌تر هستند.

آنتوریوم

 
  • نور: بهتر است گل آنتوریوم را کنار پنجره رو به آفتاب قرار دهید اما مراقب باشید که آفتاب مستقیم نباشد.
  • آبیاری: در تابستان به هفته‌ای دوبار آبیاری نیاز دارد و بهتر است خاک همواره مرطوب بماند.
  • رطوبت: هوای مرطوب آنتوریوم را خوشحال می‌کند. پس در هوای گرم تابستان هر روز آبپاشی با اسپری را فراموش نکنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8700 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6282 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15101 بازدید