2109
زن فیلمبرداری که در ماه 8 بارداری نامزد اسکار شد

زن فیلمبرداری که در ماه 8 بارداری نامزد اسکار شد

1397/05/21 بازدید329
نی نی سایت: تنها زن فیلمبردار و فیلمساز نامزد دریافت جایزه در طول تاریخ 90 ساله اسکار، 8 ماهه باردار است و با پست اینستاگرامی‌اش سعی کرده مفهوم اشتباهی که از بارداری در صنعت فیلمبرداری جا افتاده، از بین ببرد.

راشل موریسون که در سال 2014 صاحب اولین فرزند خود شد و حالا در انتظار تولد فرززند دومش است، برای مادران باردار شاغل و کارفرمایان آنها پیغامی در صفحه ایسنتاگرامش نوشته: «باور غلطی در مورد بارداری وجود دارد که به آن مثل نوعی ناتوانی نگاه می‌کنند. اینکه زن باردار نباید فعال باشد و نمی‌تواند زندگی عادی‌اش را داشته باشد ... با وجودی که هیچ دو بارداری نیست که شبیه هم باشد، من هم دوست دارم به عنوان یک مادر و یک زن باردار بگویم که بیشتر خانم‌ها چنین دغدغه‌هایی ندارند».

او که به تازگی فیلمبرداری یک فیلم سینمایی بلند به نام «علیه همه دشمنان» را در ماه هشتم بارداری تمام کرده و بالافاصله سر پروژه دیگری رفته، قصد دارد تا روز زایمانش، به هیچ‌کدام از پیشنهادهای فیلمبرداری دست رد نزند: «واقعیت این است که من قهرمان و مافوق بشر نیستم. من فقط زندگی که عاشقش هستم را، تا وقتی بتوانم ادامه می‌دهم چون هرقدر قبل از زایمانم بیشتر کار کنم، می‌توانم مرخصی زایمان طولانی‌تری داشته باشم».

البته راشل موریسون صرفا به خاطر بازتوانایی فیزیکی نیازی به مرخصی بیشتر ندارد که: «یک هفته بعد از تولد پسرم می‌توانستم سر کارم برگردم. اما این اتفاق نیفتاد چراکه کارفرماها نگران اوضاع من بودند و فکر می‌کردند از پس کار برنمی‌آیم. به همین خاطر خیلی از موقعیت‌های کارم را از دست دادم».

راشل موریسون در بند پایانی پست خود اینطور نوشته: «دوست ندارم در محیط کار به چشم یک زن یا یک مادر به من نگاه شود، بلکه من فردی هستم که توانایی‌های زیادی در زمینه حرفه‌ام دارم و اگر نیاز به استراحت بیشتر بعد از زایمان داشته باشم یا هر چیز دیگری بخواهم، می‌توانم خودم آن را بیان کنم و برایش تصمیم بگیرم؛ نه اینکه دیگران از پیش و صرفا بر اساس شرایطم، برای من تصمیم بگیرند. بارداری و مادر بودن در کل یک امتیاز منفی برای شاغلان نیست و در نتیجه، کار هم آزاردهنده نیست. در واقع تجربه و همدلی بیشتری که بارداری و مادری نصیبم کرده، از من فیلمبردار و فیلمساز بهتری ساخته است».

منبع: Bustle
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7034 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5145 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14959 بازدید