2109
آبمیوه برای بچه‌ها ضرر دارد؟!

آبمیوه برای بچه‌ها ضرر دارد؟!

1397/05/14 بازدید514
نی نی سایت: اگر می‌خواهید بدانید بچه‌ها چقدر می‌توانند آبمیوه بنوشند، پاسخ متخصصان کودکان این است: «نه خیلی زیاد»!
بنا بر گزارش آکادمی اطفال آمریکا، بچه‌های مدرسه‌ای (از 7 تا 18 ساله) باید میزان مصرف آبمیوه خود را به روزی 220 سی‌سی در روز کاهش دهند.

البته بچه‌های پیش‌دبستانی (4 تا 6 ساله‌ها) می‌توانند روزانه فقط 110 تا 170 سی‌سی آبمیوه مصرف کنند؛ این مقدار برای بچه‌های یک تا 3 سال، نباید بیش از 100 سی‌سی در روز باشد و نوزادان هم که به هیچ‌وجه نباید آبمیوه بخورند.

شاید فکر کنید متخصصان همیشه مردم را تشویق به مصرف بیشتر میوه و سبزی می‌کنند؛ پس چرا مصرف آبمیوه برای بچه‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد؟


آبمیوه برای بچه‌ها ضرر دارد؟!

دکتر استیون آبرامز، متخصص کودکان دانشگاه تگزاس می‌گوید: «آبمیوه، میوه با فیبر است که بعضی ویتامین‌هایش حذف شده و برای دندان‌ها مضر است. حتی برخی متخصصان آبمیوه را به کل برای بچه‌ها ممنوع می‌کنند اما به نظر من این توصیه، سختگیرانه است و آبمیوه هم به هر حال می‌تواند یک وعده میوه محسوب شود.»

دکتر گری لروی هم با تایید نظر دکتر آبرامز می‌گوید: «زیاده‌روی در مصرف هیچ چیزی خوب است؛ تعادل، کلید سلامت است». به گفته لروی، بچه‌ها باید روزی 5 وعده میوه و سبزی، 2 ساعت دوری از تلویزیون و تلفن و تبلت و ... و یک ساعت فعالیت فیزیکی انچام دهند و هیچ نوع نوشیدنی قندی مصرف نکنند: «اگر قرار باشد یک وعده میوه و سبزی کودک را با آبمیوه تامین کنید، بهتر است از طبیعی بودن آن مطمئن شوید؛ یعنی نباید شکر اضافه داشته باشد».

بعضی از آبمیوه‌های صنعتی بیش از 3 قاشق چایخوری شکر دارند و بعضی‌هایشان حتی به اندازه یک لیوان نوشابه، پر از شکر هستند. بنابراین میزان‌های توصیه شده آبمیوه برای بچه‌ها، حتما باید از آبمیوه‌های طبیعی تامین شود.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15944 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11398 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2347 بازدید