2109
تشخیص پارکینسون با دستگاه تست الکل تنفسی

تشخیص پارکینسون با دستگاه تست الکل تنفسی

1397/05/14 بازدید182
نی نی سایت: مطالعات تازه محققان نشان داده است با کمک دستگاه تست الکل پلیس می‌توان افرادی را که در معرض خطر بیماری پارکینسون قرار دارند، قبل از شروع علائم بیماری، با دقت بیش از 80 درصد شناسایی کرد.

زمانی که سلول‌های عصبی تولیدکننده ماده شیمیایی دوپامین- که مسئول هماهنگی حرکات هستند- می‌میرند و از بین می‌روند، بیماری پارکینسون بروز می‌کند.

بیشتر بیماران زمانی شناسایی می‌شوند که بسیاری از سلول‌های عصبی‌شان از دست رفته و روند درمان این افراد و همینطور علائم بروزشان، مثل رعشه و سفت شدن عضلات، بدتر می‌شود.
 

تشخیص پارکینسون با دستگاه تست الکل

دستگاه تست الکل می‌تواند بیماران در معرض پارکینسون را که هنوز درمان‌شان را شروع نکرده‌اند، با دقت 81 درصد شناسایی کند.

این میزان دقت عمل، از تشخیص بیماران پارکینسون با تست بویایی که 73 درصد دقت دارد، بهتر است و می‌تواند به خوبی سونوگرافی‌ها که 92 درصد دقت عمل دارند، به عنوان یکی از روش‌های استاندارد شناسایی پارکینسون به کار گرفته شود.
در انگلستان حدودا یک نفر از هر 500 نفر و در آمریکا یک نفر از هر یک میلیون نفر، پارکینسون دارد.

در این مطالعه که محققان از دستگاه تست الکلی با 40 سنسور کمک گرفتند، که هر کدام از این سنسورها، رابطی شیمیایی دارد و به مولکول‌های خاصی در نفس مربوط بودند.

با این اتصالات، توانایی دستگاه تست الکل تغییر کرد تا میزان جریان الکتریکی را که از آن عبور می‌کرد، اندازه‌گیری کند؛ در نهایت این دستگاه توانست تفاوت صدای افراد سالم و بیماران پارکینسونی را تشخیص دهد.

به گفته دکتر برد راکت، از دانشگاه واشنگتن، بعضی داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی می‌توانند ریسک بروز پارکینسون را کاهش دهد؛ به همین خاطر پژوهشگران این تیم تحقیقاتی قصد دارند در قدم بعد، این داروها را بر روی بیمارانی آزمایش کنند که پارکینسون‌شان در مراحل اولیه است و ببینند نتیجه مورد انتظار را می‌گیرند یا خیر.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

مطلب جالبی بود.


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16215 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11502 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2572 بازدید