2109
 ایده های تزیین سیسمونی با گل کاغذی

ایده های تزیین سیسمونی با گل کاغذی

1397/05/13 بازدید4864
به جرأت می­توان گفت که انتظار برای به دنیا آمدن عضو جدید خانواده شیرین‌ترین انتظاری ا‌ست که خانواده‌ها تجربه می‌کنند. به همین دلیل آماده کردن سیسمونی اتاق نوزاد در دوران بارداری برای خانم‌ها شیرینی خاص خودش را دارد و تزیین‌های مربوط به سیسمونی برای بیشتر مادرها و اطرافیانشان جذاب است. پس اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید ایده تازه‌ای برای تزیین سیسمونی و اتاق نوزاد، پیش روی شماست. این گل‌های دوست داشتنی کاغذی که نحوه ساخت آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم بسیار زیبا هستند و عمر طولانی دارند. پس دست به کار شوید و اتاق سیسمونی نوزادتان را گلباران کنید.

تزیین اتاق سیسمونی نوزاد با گل‌های کاغذی

اگر اتاقی مجزا برای نوزاد خود در نظر گرفته‌اید تا آنجا که ‌می‌توانید خوش سلیقگی به خرج دهید چون تمام زیبایی اتاق کودک به انتخاب زیورآلات مناسب برای تزیین سیسمونی بستگی دارد. گل‌های کاغذی روی دیوار در اندازه­‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا جلوه‌ بی‌نظیری به اتاق می‌دهند و آن را از سادگی و یکنواختی بیرون می‌آورند. پس با توجه به تم و رنگی که برای سیسمونی و اجزای اصلی اتاق خواب کودک خود در نظر گرفته­‌اید، کاغذ رنگی و دیگر تجهیزات لازم برای درست کردن گل‌ها را تهیه کنید و به شیوه‌ای که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، دیوار اتاق نوزاد را تزیین کنید. رنگ‌های ملایم و زیبایی مانند صورتی، گلبهی و قرمز روشن برای نوزاد دختر و رنگ‌هایی مثل آبی، طوسی و سفید برای تزیین سیسمونی نوزاد پسر مناسب‌تر هستند. قرار دادن این گل‌ها در شکل، سایز و رنگ‌های متنوع کنار هم یا به صورت پراکنده و نصب آنها بر روی دیوار بسیار چشم نواز و آرامش بخش خواهد بود.

تزیین پرده اتاق کودک
 

تزیین تور بالای تخت

اگر تبحری در خیاطی دارید می‌توانید تور بالای تخت را خودتان بدوزید؛ در غیر این صورت نوع آماده آن در بازار موجود هست؛ اما برای اینکه این تورهای ساده را از یکنواختی بیرون بیاورید، از گل‌های کاغذی کمک بگیرید. به این ترتیب تزیین سیسمونی شما حرفه‌ای‌تر انجام می‌شود.

آویز تخت اتاق نوزاد را خودتان بسازید

اگر تمایلی به خرید آویزهای عروسکی و موزیکال رایج را برای تخت نوزاد خود ندارید استفاده از آویزهای گل کاغذی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گل‌های رنگارنگ و سبکی که بالای سر کودک برای تزیین سیسمونی قرار می‌دهید حتماً توجه او را جلب خواهد کرد. مهم‌تر اینکه با باز شدن چشم دلبند شما، او دنیایی از رنگ و گل‌های زیبا را خواهد دید. گل‌ها را آماده کنید و بعد از ساختن، آنها را دور تا دور یک حلقه پلاستیکی بچسبانید و سپس با نخ‌های محکم نامرئی از سقف آویزان کنید. زیبایی این آویزها به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد؛ پس تا می‌توانید در تغییر و شکل دادن به آنها هنر‌نمایی کنید.

تزیین پرده سیسمونی با چاشنی خلاقیت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اتاق در زمان تزیین سیسمونی، انتخاب و طراحی پرده‌­­ها است. شاید باور نکنید که گل‌های کاغذی اینجا هم به کمکتان می‌آیند و زیباترین تغییرات را در اتاق نوزاد ایجاد می­‌کنند. نصب گل‌های تزیینی برای تزیین پرده سیسمونی فضای ساده و پر از وسایل کودک را شاداب می‌کند و همچنین به مخفی کردن چوب پرده روی دیوار کمک ویژه‌ای خواهد کرد. البته به این شرط که بخواهید پرده‌ای ساده بارنگی ملایم یا خنثی انتخاب کنید و جلوه‌ای شاد و زیبا به‌ظاهر آن ببخشید. حتی می‌توانید برای تزیین این بخش از سیسمونی، یکی از گل‌های بزرگ را با چسباندن یک برش تور باریک یا بند 30 سانتی یا بیشتر برای جمع کردن و یا تزیین پرده هم به کار ببرید.

پرده سیسمونی با تزیین گل کاغذی
 

حروف اسم برای تزیین اتاق نوزاد

یکی دیگر از کاربردهای گل‌های کاغذی برای تزیین سیسمونی، درست کردن حروف اسم نوزاد شما است. پس بعد از انتخاب اسم می‌توانید حرف ابتدای اسم دلبندتان را با این گل‌های کاغذی آماده کنید و روی دیوار اتاق و بالای تخت او بچسبانید. اجرای این ایده برای تزیین سیسمونی اوج خلاقیت شما را نشان می‌دهد.

تزیین حروف اول اسم نوزاد با گل کاغذی

تاج گل در سیسمونی اتاق نوزاد

یکی از به روزترین تزییناتی که برای سیسمونی می‌توانید تدارک ببینید ساخت همین تاج گل‌ها است. نوزاد شما از چند ساعت بعد از به دنیا آمدن تا مدت‌ها سوژه عکاسی همه آشنایان و نزدیکان خواهد بود، پس با درست کردن این تاج‌های سبک و بی‌دردسر، زیبایی‌های کودک خود را دوچندان کنید.

حلقه گل با کاغذ برای سیسمونی اتاق نوزاد

چطور برای تزیین سیسمونی گل کاغذی بسازیم؟

این گل‌ها به‌سادگی و در عرض چند دقیقه آماده می‌شوند؛ فقط کمی دقت و زمان می‌خواهد تا تزیین سیسمونی نوزادتان درست همان‌طور که دوست دارید آماده شود. برای درست کردن این گل‌ها می‌توانید از هر نوع مقوای رنگی استفاده کنید؛ اما در اصل مقوای فابریانو گزینه مناسبی‌تری برای این کار است. پیشنهاد دیگر ما قبل شروع به کار این است که تا می‌توانید از رنگ‌های گرم و شاد برای درست کردن این گل‌ها استفاده کنید.
وسایل موردنیاز برای ساخت گل‌های تزیینی سیسمونی:
  • الگوهای آماده در سایزهای مختلف
  • مقوا رنگی فابریانو یا کاغذهای رنگی
  • چسب حرارتی
  • مداد
  • قیچی
 
 
  • قدم اول:
برای شروع ابتدا طبق الگوی داده‌شده گل موردنظر خود را انتخاب کنید و گلبرگ‌های آن را مطابق الگو و به هراندازه‌ای که تمایل دارید در سه سایز مختلف روی کاغذ با مداد رسم کنید. چند بار تمرین کنید تا الگوها بدون نقص باشند. سپس در نهایت چند عدد مقوای رنگی را روی هم قرار دهید و آنها را از وسط تا بزنید. الگوها را روی آن قرار داد و دور تا دور را با مداد خط بکشید. سپس برش بزنید تا گلبرگ‌ها آماده شوند.
  • قدم دوم:
حالا که همه‌ گلبرگ‌ها را در سایزهای مختلف پیش رو دارید، می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید. پس گلبرگ‌های برش خورده را از قسمت پایین به کمک قیچی به صورت عمودی کمی ببرید و بالای گلبرگ‌ها را هم کمی به سمت بیرون خم کنید. در نهایت کنار همه برش‌های عمودی، کمی چسب بزنید و دو طرف آن را به هم بچسبانید.
  • قدم سوم:
در این قسمت نوبت کنار هم قرار دادن گلبرگ‌ها و چسباندن آنها است. پس این کار را با گلبرگ‌های دیگر هم انجام دهید و آنها را کنار هم بچسبانید. گلبرگ‌ها باید کنار هم و به تناسب سایز کنار هم قرار بگیرند؛ اما برای اینکه تمام آنها خوب کنار هم بچسبند یک تکه مقوا رو ببرید و زیر گلبرگ‌های بزرگ بچسبانید و گلبرگ‌های سایز کوچک‌تر را هم به آنها متصل کنید.
  • قدم چهارم:
برای قسمت وسط گل سه عدد مقوا را بردارید و از قسمت عرضی آن‌ها را تا بزنید. سپس به کمک قیچی برش‌های عرضی هم‌اندازه‌ای ایجادکنید. در نهایت آنها را لوله کرده، با چسب بچسبانید و محکم کنید.
  • قدم پنجم:
درآخر وسط گل را هم بچسبانید و صبر کنید تا خشک شود. با گلبرگ‌های کوچک‌تر هم گل‌های کوچک‌تر به رنگ دلخواه خود آماده و تزیین کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8519 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6130 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15083 بازدید