2109
 کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان استرس را کاهش می‌دهد؟

کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان استرس را کاهش می‌دهد؟

1399/01/17 بازدید7313
کتاب­‌های رنگ آمیزی برای بزرگ‌سالان چند سالی است که در بازار کتاب ایران طرفدار پیدا کرده‌­اند. اغلب، به این کتاب ها به چشم سرگرمی نگاه می کنند، اما بسیاری هم بر این باورند که کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان، فراتر از یک سرگرمی و در واقع نوعی مدیتیشن و تمرکز است که به سلامت روان کمک می‌کند. این روزها که به خاطر شیوع کرونا بیشتر در خانه هستید و ممکن است استرس ناشی از این بیماری اذیتتان کند، بد نیست یکی از این کتاب‌های رنگ آمیزی را دست بگیرید. 

کتاب های رنگ آمیزی چه تاثیری بر سلامت روان ما دارند؟


وقتی شما طرح های کتاب های رنگ آمیزی را رنگ می‌کنید، هم به طرح نگاه می‌کنید و چشمتان خطوط را دنبال می‌کنند، هم به رنگ و ترکیب رنگ ها فکر می‌کنید، هم دقت می‌کنید که از خطوط بیرون نزنید و تمیز رنگ کنید، هم گاهی طرح کلی را نگاهی می‌اندازید ببینید خوب از آب در آمده و برای بقیه رنگ آمیزی‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید. بنابرین، وقتی مشغول رنگ‌آمیزی هستید، ذهنتان از افکار دیگر آزاد می‌شود، هم تمرین تمرکز می‌کنید و هم، با خالی کردن ذهنتان و تمرکز روی یک موضوع رنگی، به نوعی مدیتیشن را تجربه می‌کنید. 
کتاب های رنگ آمیزی، کمک می‌کنند که سطح اضطراب، استرس و دلهره در شما تا حد قابل توجهی کمتر شود و تمرین خوبی برای حواس جمعی و حفظ تمرکز هم به حساب می‌آیند. 
پس اگر این روزها احساس اضطراب بیشتری دارید، وضعیت جسمانی خاصی مثل بارداری  دارید و می‌خواهید آرامش بیشتری داشته باشید، یا احساس می‌کنید حواستان زیاد پرت می‌شود و نیاز به تمرین ذهنی دارید، در اولین فرصت یک کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان برای خودتان بخرید، یا طرح‌های آن را دانلود کنید و پرینت بگیرید یا حتی سراغ اپلیکیشن‌های مخصوص رنگ آمیزی بروید.

کدام کتاب رنگ آمیزی برای من مناسب است؟

طرح‌های کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان گوناگون است و مواردی مانند باغ، دنیای زیر آب، طرح‌های اسلیمی و ... را شامل می‌شود. این کتاب‌ها را ورق بزنید و ببینید از کدام نوع­ بیشتر خوشتان می‌آید. بعضی ازناشرها ابتکار جالبی به خرج داده‌اند؛ بطوریکه این طرح‌ها را به‌صورت مجموعه کارت پستال منتشر کرده‌اند تا بعد از رنگ آمیزی بتوانید به دوستان و آشنایان هدیه دهید یا برای تزئین گوشه و کنار خانه از این طرح‌های رنگ آمیزی شده کمک بگیرید.

طرح‌های رنگ آمیزی را خودتان پرینت بگیرید

اگر در خانه یا محل کارتان دستگاه پرینتر دارید و در همین لحظه تصمیم گرفته‌اید که رنگ آمیزی این طرح‌ها را شروع کنید، می‌توانید از بین سایت‌های اینترنتی مختلف طرح دلخواه تان را بطور رایگان دانلود کنید. با سرچ عبارت «colouring for adults» در موتورهای جست و جو گر، فهرستی از سایت‌هایی را می‌بینید که طرح‌های رایگان رنگ آمیزی برای بزرگ‌سالان داخلشان دیده می‌شود. در مورد بعضی از سایت‌ها برای دریافت فایل قابل پرینت، باید ثبت‌نام انجام دهید و گروه دیگری از سایت‌ها بدون نیاز به ثبت‌نام رایگان، این فایل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند تا آن‌ها را دریافت کرده و رنگ آمیزی را شروع کنید. همچنین کتاب رنگ ‌آمیزی بزرگسالان را می‌توانید از این سایت دانلود کنید. 

طرح رنگ آمیزی برای بزرگسالان

برای رنگ آمیزی از اپلیکیشن ها استفاده کنید

طرح­‌های رنگ آمیزی برای بزرگ‌سالان حتی به گوشی‌های تلفن همراه هم نفوذ کرده‌­اند و اپلیکیشن­‌های زیادی موجود هستند که می‌­توانید بعد از نصب آن‌ها، در موقعیت­‌های مختلف رنگ آمیزی را با کمک امکانات تلفن همراه انجام دهید. پس اگر به این رنگ آمیزی‌­ها علاقه دارید یک یا دو نمونه از آن‌ها را در تلفن همراه هوشمندتان داشته باشید.

 اپلیکیشن coloring برای رنگ آمیزی بزرگ‌سالان

  • قیمت: رایگان
  • سیستم‌عامل: اندروید، ios
در این اپلیکیشن رنگ آمیزی، بیش از 90 طرح جالب و زیبا وجود دارد و یکی از جامع­ترین پالت­های رنگ آمیزی با تنوع رنگی گوناگون را در اختیارتان قرار می­دهد. مجموعه­ای از تصاویر جذاب حیوانات و پرندگان، گل‌ها، زندگی زیر آب و... در این اپلیکیشن پر­بازدید وجود دارد. در این اپلکیشن­های رنگ آمیزی، رنگ موردعلاقه‌تان را با انگشت انتخاب کرده و آن را به طرح منتقل می­کنید. البته اگر بعد از رنگ آمیزی از آن خوشتان نیامد به کمک گزینه undo می­توانید یک مرحله به عقب برگردید و رنگ آمیزی را تکرار کنید. حتی گزینه eraser یا پاک­کن هم در این اپلیکیشن موجود است. این را هم بدانید که نسخه رایگان با نسخه قابل خریداری شده تفاوت چندان ندارد و بیشتر امکانات در همان اپلیکیشن رایگان در دسترس کاربران قرار می­‌گیرد.

اپلیکیشن رنگ امیزی



 اپلیکیشن رنگ آمیزی colorfy

  • قیمت: رایگان
  • سیستم‌ عامل: اندروید، ios
یکی دیگر از اپلیکیشن­های رنگ آمیزی که حتماً باید آن را امتحان کنید، اپلیکیشن رنگ آمیزی colorfy است. در دسته بندی این اپلیکیشن طرح‌های بی شماری از حیوانات گرفته تا باغ، گل و گیاه و ... وجود دارد که همه به‌طور رایگان دریافت هستند. در بخشی دیگر نمونه­هایی از طرح­‌های هندسی از نقاشی‌­های معروف هم دیده می‌­شود. علاوه بر این بعد از پایان رنگ آمیزی می‌­توانید فیلترهای مختلفی را بر روی طرح ایجاد کنید و نقاشی متفاوتی داشته باشید.

استفاده از اپلیکیشن های رنگ امیزی


  اپلیکیشن رنگ آمیزی color therapy adult coloring
  • قیمت: رایگان
  • سیستم‌ عامل:ios
رنگ آمیزی برای درمان مشکلاتی از قبیل اضطراب و استرس موضوعی است که طراحان این اپلیکیشن بر روی آن مانور داده­اند و با افزودن کلمه تراپی به اسم اپلیکیشن، به شما می­گویند که قرار است با کمک این اپلیکیشن رنگ آمیزی، به آرامش بیشتری برسید و از استرس­های روزمره رهایی پیدا کنید. در این اپلیکیشن بیش از 2000 طرح مختلف وجود دارد که برای آرامش و تمدد اعصاب شما مفید هستند. در واقع این اپلیکیشن یک کتاب رنگ آمیزی دیجیتال است که می­توانید در هر موقعیتی آن را همراه خودتان داشته باشید و در مواقعی که می­خواهید در شرایط آرامش بخشی ثانیه‌ها را بگذرانید، از آن استفاده کنید.
 
معرفی اپلیکیشن رنگ آمیزی برای بزرگسالان

بدون شک اپلیکیشن‌های زیادی میتوانید در این زمینه پیدا کنید اما ما بهترین‌ها را به شما پیشنهاد کردیم. باز هم میتوانید اپلیکیشنهای جدیدتر را به این لیست اضافه کنید. 

ارسال نظر شما

login captcha

وای من دیوونه ی رنگ آمیزی ام، دختر کوچولوم هم گمونم به من رفته و حسابی عاشق نقاشی و رنگ هاست. من هر ماه تقریبا یک کتاب رنگ امیزی تموم میکنم و البته که به پیشنهاد روانشناسم رنگ آمیزی قبل خواب خیلی خیلی به کیفیت خوابم کمک میکنه و استرسم رو کاهش میده. الانم مشغول رنگ کردن تابلو رنگ آمیزی رنگانا هستم، این هم خیلی جذابه. البته زیاد اپلیکیشن رو دوست ندارم. اون حس واقعی کتاب و بوم رو نمیده بهم ولی خب برای وقتایی که توی مترو هستم و نمیتونم کتاب رنگ کنم خیلی خوبه. ممنونم بابت این مقاله عالیتون

عالی

کتابهای رنگ آمیزی برای بزرگسالان خیلی عالی هستن و واقعا در کاهش استرس تاثیر خوبی دارن 

من خودم مترجم ۳ جلدش هستم که یک روانشناس استرالیایی نوشته و علاوه بر تصاویر توضیحات کافی در این زمینه داده. اپلیکیشن هم خوبه و استفاده از کتاب و مداد رنگی تاثیر خیلی قشنگتری داره. 

جالب بود نمیدونستم

پربازدیدترین ها