2109
طرز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را بلدید؟!

طرز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را بلدید؟!

1397/05/09 بازدید434

نی نی سایت: کرم‌های ضد آفتاب تنها 40 درصد ادعای شرکت‌های تولیدکننده‌شان، از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند و تنها علتش این است که افراد، طرز استفاده از کرم ضد آفتاب را نمی‌دانند و مقدار کافی از این کرم را روی پوست‌شان نمی‌مالند.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده در کالج کینگ لندن، مردم حتی وقتی از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده می‌کنند، باز هم اشعه UV خورشید به پوست‌شان آسیب می‌رساند چراکه لایه نازکی از کرم ضد آفتاب روی پوست‌شان مالیده شده است.

شرکت‌های تولیدکننده کرم‌های ضد آفتاب، SPF این کرم‌ها را بر اساس 2 میلی‌گرم کرم برای هر یک سانتی‌متر مکعب از پوست درجه‌بندی می‌کنند.

اما در زندگی روزمره، مردم برای هر سانتی‌متر مکعب از پوست‌شان فقط از 0.7 میلی‌گرم کرم استفاده می‌کنند.

دکتر آنتونی یانگ، سرپرست این پژوهش می‌گوید: «مشکل این است که مردم فقط به میزان SPF اکتفا می‌کنند و به ضخامت و طرز استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست‌شان دقت نمی‌کنند».

 

طرز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را بلدید؟!

به گفته دکتر یانگ، افراد باید به اندازه نصف قاشق چایخوری کرم ضد آفتاب به دو بازو و صورت و گردن‌شان بمالند و در مواقعی که قصد آفتاب گرفتن دارند، باید با همین مقدار کرم ضد آفتاب هر دو پا، کمر و شکم خود را محافظت کنند.
 

ردم فقط به میزان SPF اکتفا می‌کنند و به ضخامت و طرز استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست‌شان دقت نمی‌کنند

ضمن اینکه اگر قصد دارید تمام طول روز در معرض نور آفتاب باشید، باید 3 بار در روز، هر بار به میزان نصف قاشق چایخوری، کرم ضد آفتاب بزنید که این مقدار حدودا 100 میلی‌لیتر کرم ضد آفتاب برای خانم‌ها و 120 میلی‌لیتر برای آقایان است. یعنی برای استفاده از کرم ضد آفتاب، حدود نیمی از یک تیوپ کرم ضد آفتاب فقط برای یک روز حضور در آفتاب استفاده خواهد شد.

حتی می‌توانید نواحی مورد نیاز پوست را، دو بار بلافاصله، کرم ضد آفتاب بزنید تا مطمئن شوید ضخامت لازم از کرم روی پوست را پوشانده است.

در نهایت فراموش نکنید که برای دفاع حداکثری از پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب، حتما باید از پوشش مناسب و سایه‌بان هم استفاده کنید.

منبع: DailyMail

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید