2109
چند فرزندی، مادر را زودتر پیر می‌کند

چند فرزندی، مادر را زودتر پیر می‌کند

1397/05/08 بازدید425
نی نی سایت: زنانی که چند فرزند دارند، احتمالا زودتر از دیگر هم‌سن و سالان خود پیر می‌شوند. به گفته محققان، شاید ظاهر مادری که 3 بار زایمان کرده باشد، با مادر هم سن و سالی که یکبار زایمان کرده، فرقی نداشته باشد اما استرسی که بارداری‌های متعدد به او تحمیل کرده، احتمالا باعث آسیب دیدگی سلول‌ها می‌شود که قابل دیدن نیست.

بارداری و حمایت از زندگی یک جنین در حال رشد، نیازمند مقدار زیادی انرژی است که از بدن مادر گرفته می‌شود و برخی از بیولوژیست‌ها فکر می‌کنند میزان انرژی که صرف نگهداری جنین می‌شود، احتمالا از انرژی‌هایی کم می‌شود که می‌توانند به فرآیندهای طولانی شدن عمر کمک کنند.
بنابراین تعجبی ندارد که چند فرزندی، باعث از دست رفتن انرژی بیشتری از بدن می‌شود.

به عبارت دیگر، بدن مدام در حال بررسی انرژی و اولویت‌بندی نیازهای خود است؛ چه در زمان خواب، چه موقع غذا خوردن و چه در زمان بارداری. به همین خاطر در موارد چند فرزندی و زایمان مکرر، انرژی بدن به دفعات مکرر صرف بچه‌ها می‌شود.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، بارداری و طول عمر مهمترین چالش‌های بدن است و به گفته این تیم تحقیقاتی، بدن خانم‌ها طوری طراحی شده که پشتیبانی از زندگی جنین را به انجام فعالیت‌هایی- مثل ترمیم بافت‌ها و سلول‌ها- که باعث طول عمر خود فرد می‌شود، ترجیح می‌دهد.
البته هنوز مشخص نیست که این روند پیر شدن سلول‌ها بعد از بارداری به روال عادی برمی‌گردد یا ادامه پیدا می‌کند و یافتن پاسخ دقیق این سوال نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید