2109
غذا خوردن قبل از خواب، خطرناک است؟

غذا خوردن قبل از خواب، خطرناک است؟

1397/05/07 بازدید153
نی نی سایت: اگر عادت دارید قبل از خواب یک خوراکی سبک بخورید یا شب‌ها دیروقت شام می‌خورید، با افزایش ریسک بروز سرطان روبرو خواهید شد چون غذا خوردن قبل از خواب می‌تواند باعث بروز سرطان شود.

به گفته محققان اسپانیایی، افرادی که آخرین وعده روزانه‌شان را ساعت 9 یا کمتر از 2 ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروند، میل می‌کنند، 25 درصد بیشتر در معرض سرطان سینه و سرطان پروستات قرار دارند.

این گروه تحقیقاتی معتقد است دیر شام خوردن و غذا خوردن قبل از خواب باعث می‌شود متابولیسم بدن در زمانی که باید برای به خواب رفتن آماده شود و استراحت کند، مجبور به افزایش سرعت می‌شود.

قبلا هم مطالعات زیادی در مورد خطرات سلامتی شیفت‌های شب کاری و افزایش ریسک بروز سرطان سینه و سرطان پروستات انجام شده است.
این نوع سرطان‌ها رابطه نزدیکی با هورمون‌ها دارند و معمولا با روش‌های درمانی مسدودکننده تستوسترون یا استروژن درمان می‌شوند.


غذا خوردن قبل از خواب، خطرناک است؟

هورمون‌ها پیام‌رسان‌های شیمیایی هستند که ما را خواب‌آلود، گرسنه و مضطرب می‌کنند و به همین خاطر تاثیر مستقیمی بر ریتم شبانه‌روزی بدن‌مان-ساعت داخل بدن که با چرخه روز و شب تنظیم می‌شود- دارند.

همچنان که مطالعاتی نشان داده است کارفرمایانی که کارکنان شب‌زنده‌دار خود را مجبور می‌کنند صبح زود سرکار حاضر شوند، واقعا به آنها آسیب می‌رسانند.

دکتر مانولیس کگویناس، سرپرست مطالعه اخیر می‌گوید: «پژوهش ما اینطور نتیجه‌گیری کرده است که غذا خوردن در ساعات روز، بر خلاف غذا خوردن قبل از خواب، می‌تواند ریسک سرطان را کاهش دهد. این یافته‌ها نشان از اهمیت در نظر گرفتن ریتم شبانه‌روزی در رژیم و سرطان دارد».

به گفته این محققان، تحقیقات بیشتری نیاز است تا علت افزایش احتمال سرطان با غذا خوردن قبل از خواب مشخص شود اما علتش هر چه که هست، ظاهرا ساعت خواب می‌تواند بر ظرفیت متابولیسم غذا تاثیر بگذارد و همین امر باعث افزایش احتمال بروز سرطان سینه و سرطان پروستات است.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید