2709
نوزاد هندی 363 گرمی 4 ماهه شد

نوزاد هندی 363 گرمی 4 ماهه شد

1397/05/06 بازدید1309
نی نی سایت: نوزاد هندی که هنگام تولد به اندازه یک قوطی کنسرو لوبیا بود، برای زنده ماندن تلاش کرد و حالا 4 ماهه شده است. این نوزاد هندی که حالا قوی و سالم است، هنگام تولد تنها 50 درصد شانس زنده ماندن داشت.

این نوزاد هندی که بعد از 4 بار سقط متولد شده بود، در دوران جنینی هم مشکلات زیادی داشت و پزشکان تشخیص داده بودند که جریان خون بین مادر و جنین بسیار ضعیف است. ظاهرا این اتفاق به خاطر نارسایی جفت رخ داده است؛ وضعیت خطرناکی در بارداری که وقتی گردش خون بین مادر و جفت کافی نباشد، ایجاد می‌شود.

بدون جفت سالم، بچه برای زنده ماندن در رحم و گرفتن اکسیژن کافی و مواد مغدی، دچار مشکل می‌شود. در نهایت هم مشکلاتی مثل پایین بودن وزن تولد، تولد زودرس و نارس و حتی معلولیت‌های مادرزادی برای نوزاد پیش می‌آید.

این مادر که در دوران بارداری تحت نظر متخصصان بیمارستانی در حیدرآباد هند قرار گرفت، می‌خواست به هر قیمتی فرزندش را حفظ کند. اما در نهایت نوزاد هندی با وزن 363 گرم متولد شد و 128 روز در دستگاه و در بیمارستان بستری بود تا در نهایت به وزن نیم کیلوگرم رسید و توانست از بیمارستان مرخص شود.

این نوزاد که با ریه‌های ناکامل متولد شده بود و خطراتی مثل خونریزی مغز، عفونت و بسیاری مشکلات دیگر سلامتش را تهدید می‌کرد، بعد از تلاش‌های تیم پزشکی بیمارستان کودکان Rainbow، به طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرد و حالا 2 کیلوگرم وزن دارد و در سلامت کامل است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

خدایا بزرگی و کرمتو شکر

پربازدیدترین ها