2109
بازی‌های ویدئویی حرکتی مانع از چاقی کودکان می‌شود

بازی‌های ویدئویی حرکتی مانع از چاقی کودکان می‌شود

1397/05/01 بازدید265
نی نی سایت: بازی‌های ویدئویی حرکتی مثل «بازی وی» که با حرکت بدن همراه است، می‌تواند جایگزین خوبی برای بچه‌هایی باشد که عاشق تماشای تلویزیون هستند و اضافه وزن دارند.

با اینکه شاید واضح باشد، یک مطالعه تازه نشان داده است مزایای بازی‌های ویدئویی حرکتی که با کنسول‌هایی مثل «Vii» انجام می‌شود، به قدری زیاد است که پزشکان باید انجام این بازی‌ها را به عنوان یک دوره درمانی برای بچه‌ها، به والدین‌شان توصیه کنند.

میزان چاقی کودکان در آمریکا طی چند دهه اخیر به شدت افزایش یافته است؛ چراکه بچه‌ها بیشتر از دوچرخه سواری و بالا رفتن از درخت و ... مشغول بازی کامپیوتری و آی‌پدهایشان هستند.
 

بازی‌های ویدئویی حرکتی بچه‌های چاق را لاغر می‌کند

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، یکی از هر 3 کودک 10 تا 17 ساله اضافه وزن دارند. دکتر آماندا اشتایانو، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «حتی طی دهه گذشته، بچه‌ها حداقل نصف زمان بیداری‌شان را جلوی مانیتور (تلویزیون، کامپیوتر و سایر کنسول‌های بازی) می‌نشینند که این مقدار در مقایسه با گذشته بسیار زیاد است. اما خوشبختانه بازی‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند و بازی‌های ویدئویی حرکتی می‌توانند فرصت خوبی برای رفع چاقی کودکان ایجاد کنند.»

بازی‌های ویدئویی حرکتی می‌توانند فرصت خوبی برای رفع چاقی کودکان ایجاد کنند
 

بنا بر مطالعات انجام شده، بازی‌های ویدئویی حرکتی پرجنب و جوش، در کنار توصیه‌های تغذیه‌ای می‌تواند به کودکان دچار اضافه وزن کمک کند تا به مرور زمان وزن کم کنند.

به گفته دکتر اشتایانو، بچه‌هایی که اضافه وزن زیادی دارند و فعالیت جسمانی ندارند، دچار علائم زودرس بیماری قلبی و دیابت می‌شوند.
ضمن اینکه بچه‌های چاق روزانه در معرض آسم، آپنه خواب و بسیاری بیماری‌های جسمی و روحی قرار می‌گیرند که اضافه وزن زیاد و چاقی باعث آن است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید