2109
غرق شدن 19 نفر در هفته گذشته، مراقب بچه ها باشید

غرق شدن 19 نفر در هفته گذشته، مراقب بچه ها باشید

1397/05/01 بازدید324

نی نی سایت: تابستان است و میل به شنا و آب تنی هم بین بچه ها و نوجوانان بیشتر از همیشه است. شنا و آب تنی در رودخانه ها و دریا که می تواند خیلی هم خطرناک باشد.«هفته گذشته ۴۲ نفر که اکثر آنها کودک و جوان بودند  غرق شدند که از این تعداد ۲۳ نفر به بیمارستان اعزام و ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.» دکتر پیر حسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر گفت:« هفته گذشته افراد زیادی در کشور در دریا، دریاچه، رودخانه، سد، استخر کشاورزی، استخر پارک و استخر خانگی جان خود را از دست دادند که کمترین سن قربانیان، یک کودک ۳ ساله و بیشترین سن قربانیان، ۴۰ ساله بوده است.»
کولیوند در ادامه گفت:« غرق شدگی یا خفگی درآب یکی از علل مرگ و میر، بخصوص درمیان کودکان و نوجوانان است. این حادثه معمولا در فصل بهار و تابستان در دریا، رودخانه، استخر، حوض موجود در حیاط منازل، آب انبارها و یا حتی وان حمام رخ دهد. آشنا نبودن با اصول شنا مهمترین عامل زمینه ساز غرق شدگی است. علاوه بر این، بیماری صرع و عقب ماندگی ذهنی، استفاده از قایق های تندرو به ویژه در مناطق ممنوعه از مهمترین عوامل زمینه ساز غرق شدگی هستند.»


غرق شدن و پیشگیری های اصولی

کولیوند در ادامه گفت:« برای پیشگیری از خفگی درآب،عمل کردن به اقداماتی ساده مهم است به عنوان نمونه، والدین باید از استحمام کودکان به تنهایی در وان حمام جلوگیری کنند چراکه ممکن است کودک در اثر دراز کشیدن در وان دچار خواب آلودگی شده و غرق شود. کودکان را حتی برای یک لحظه هم در لگن آب یا حمام تنها نگذارید. اگر به هر علتی مانند زنگ خوردن تلفن، مجبور به ترک حمام هستید، کودکان را هم با خود ببرید. اعتماد بزرگتر ها به کودکان باعث بروز حوادث ناگوار می شود زیرا کودکان توانایی و اطلاعات کافی هنگام مواجهه با خطر را ندارند. حتما اطراف حوض ها و استخرهای خانگی از نرده های حفاظ استفاده کنید. همچنین راه رفتن بر روی دیواره حوض یا استخر و پریدن درآب را به کودکان خود آموزش دهید. آموزش، به ویژه به صورت غیرمستقیم از طریق کتاب و سایر وسایل آموزشی، تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز آسیب ها دارد.
کولیوند بازی کودکان با تیوب یا قایق بادی درآب را خطرناک دانست و گفت: «واژگونی کودکان با تیوب یا قایق بادی درآب، باعث غرق شدگی آنها می شود.
همچنین کودکان را از تماشای فیلم های خشن منع کنید زیرا برخی از کودکان و نوجوانان، در خصوص عملی کردن صحنه هایی مانند فرو بردن سر در آب به قصد خفه کردن، اقدام می کنند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8645 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6232 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15098 بازدید