2709
افسردگی باعث افزایش کارایی می‌شود

افسردگی باعث افزایش کارایی می‌شود

1397/04/30 بازدید76
نی نی سایت: احساس افسردگی می‌تواند به تمرکز، مدیریت زمان و انجام بهتر وظایف در بعضی افراد کمک کند. در واقع، محققان می‌گویند سر دماغ بودن می‌تواند باعث از دست رفتن زمان و عدم مدیریت مهارت‌ها شود.

البته، این موضوع فقط در مورد افراد برونگرا صادق است اما درون‌گراها وقتی احساس افسردگی داشته باشند، هیچ کاری از دست‌شان بر نمی‌آِد.
این مطالعه که توسط دکتر تارا مک‌آلی، پروفسور روانپزشکی دانشگاه واترلو انجام شده، نحوه کنار آمدن 95 شرکت کننده این مطالعه با نیازها و استرس روزانه‌شان را بررسی کرده است.
 

افسردگی باعث افزایش کارایی برون گراها

محققان با تمرکز بر واکنش‌های احساسی- میزان حساسیت، شدت و مدت پاسخ‌های احساسی‌مان که به خلق ما بستگی دارد؛ این موارد، فاکتورهای تعیین‌کننده‌ای هستند که بر «عملکرد موثر» ما (یا توانایی انجام کارها) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این آزمایش با تقسیم افراد شرکت کننده به دو گروه واکنش احساسی- افراد با واکنش زیاد و افراد با واکنش کم- انجام شد ونشان داد افرادی که واکنش بالایی دارند (مثل برون گراها) افرادی هستند که پاسخ احساسی‌شان سریع و شدید است اما افراد با واکنش کم (درونگراها)، آرامتر هستند.

در این مطالعه مشخص شد برونگراها وقتی افسرده هستند، عملکرد بهتری در انجام وظایف‌شان دارند اما افراد درونگرا عملکردشان در مواقع افسردگی برعکس است: آنها توانایی‌شان کُند می‌شود.

البته مطالعات بیشتری نیاز است تا ارتباط این دو مقوله با هم بیشتر مشخص شود اما بعضی محققان احتمال می‌دهد افراد با واکنش زیاد، بیشتر معتاد تجربه احساسات منفی هستند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها