2109
چربی شیر و لبنیات خطرناک نیست

چربی شیر و لبنیات خطرناک نیست

1397/04/27 بازدید530
نی نی سایت: محققان می‌گویند چربی اشباع موجود در ماست، پنیر، کره و شیر باعث افزایش ریسک بیماری‌های قلبی نمی‌شود. مصرف لبنیات پر چرب در واقع ریسک مرگ بر اثر سکته را تا 42 درصد کاهش می‌دهد.

دکتر مارسیا اوتو، سرپرست این مطالعه از دانشگاه تگزاس می‌گوید: «بر خلاف تصور مشهوری که می‌گوید چربی لبنیات باعث بیماری قلبی یا مرگ و میر افراد مسن می‌شود، مطالعات ما مثل بسیاری از تحقیقات جدید دیگر، خلاف این موضوع را ثابت کرده است؛ چربی لبنیات نه‌تنها باعث مرگ نمی‌شود که یکی از اسیدهای چرب موجود در لبنیات احتمالا می‌تواند ریسک مرگ بر اثر بیماری‌ قلبی-عروقی، به خصوص سکته را کاهش دهد».

بر اساس راهنمای مصرف لبنیات در آمریکا و انگلیس، به مردم توصیه می‌شود از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنند و این در حالی است که محققان هشدار می‌دهند چنین محصولاتی، معمولا میزان قند بیشتری دارند که می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود.
شیر، ماست و پنیر حاوی مواد مغذی مثل کلسیم است که فشار خون را کاهش داده و اسیدهای چربش خواص ضد التهابی دارد.

به گفته دکتر اوتو، بر خلاف یافته‌های قبلی، در مطالعات تازه محققان دانشگاه تگزاس اطلاعاتی پیدا شده که نشان می‌دهد راهنمای مصرف فعلی لبنیات پرچرب که سرشار از مواد مغذی مثل کلسیم و پتاسیم است، نیاز به بازنگری دارد: «در حال حاضر اخبار متفاوتی در خصوص میزان مصرف لبنیات وجود دارد و مردم نمی‌دانند از چه نوع لبنیاتی باید استفاده کنند. از آنجا که مصرف لبنیات نه تنها در کودکی که در تمام طول زندگی و در میانسالی که سوءتغذیه و پوکی استخوان شایع است، نقش پررنگی دارد، بازنگری این اطلاعات می‌تواند به یکدست‌سازی راهنمای مصرف لبنیات کمک کند».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید