2109
مکمل‌ها هیچ خاصیتی برای سلامت ندارند!

مکمل‌ها هیچ خاصیتی برای سلامت ندارند!

1397/04/27 بازدید248
نی نی سایت: قدیمی‌ها راست می‌گفتند که هیچ چیز جای غذاهای سالم را نمی‌گیرد! مطالعه تازه‌ای نشان داده است بیشتر مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی مثل ویتامین D، کلسیم و ویتامین C، هیچ تاثیری بر کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی، سکته یا مرگ زودرس ندارد.

دکتر دیوید جنکینز، سرپرست این مطالعه و پروفسورای تغذیه دانشگاه تورنتو می‌گوید: «وقتی متوجه شدیم تاثیرات مثبت مکمل‌های رایجی که مردم مصرف می‌کنند، چقدر کم است، متعجب شدیم! بازنگری مطالعات قبلی به ما نشان داد اگر شما می‌خواهید مولتی‌ویتامین، ویتامین D، کلسیم یا ویتامین C مصرف کنید، ضرری برایتان ندارد اما فایده آنچنانی هم برایتان نخواهد داشت».

در این مطالعه محققان اطلاعات مربوط به ویتامین‌های A، B1، B2، B3 (نیاسین)، B6، B9 (فولیک اسید)، C، D و E و همینطور مکمل‌های معدنی مثل کلسیم، آهن، زینک، منیزیم و سلنیوم را دوباره بررسی کردند.

 

مکمل‌ها بی‌فایده‌اند؟

تنها قرصی که در این مطالعه مشخص شد سودمند هستند، فولیک اسید و ویتامین‌های گروه B بود. این اسید به تنهایی و همینطور در ترکیب با ویتامین‌های گروه B، ممکن است ریسک ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد. ضمن اینکه مصرف این ویتامین در بارداری هم به تمام خانم‌ها توصیه می‌شود.
 
بیشتر مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی مثل ویتامین D، کلسیم و ویتامین C، هیچ تاثیری بر کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی، سکته یا مرگ زودرس ندارد
 
 
 

در مقابل، محققان متوجه شدند که اضافه کردن نیاسین و آنتی‌اکسیدان به رژیم غذایی که نیازی به این مواد اضافه‌تر ندارد، می‌تواند مقدار بسیار جزئی، ریسک مرگ زودرس را افزایش دهد.

دکتر جنکینز می‌گوید: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد باید درباره مکمل‌هایی که مصرف می‌کنند، آگاه باشند و مطمئن باشند که می‌تووان کمبودهای ویتامینی و معدنی که پزشک متخصص تشخیص داده، را به روش‌های دیگری هم جبران کنند؛ بهترین روش برای این کار هم رعایت یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است».

به گفته جنکینز، هیچ چیز بهتر از وعده‌های غذایی با کمترین میزان غذاهای فرآوری شده که همراه با میوه‌ها، سبزی‌ها و آجیل‌ها باشد، نمی‌تواند سلامت بدن را تضمین کند.

منبع: NYDailyNews

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16149 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11477 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2481 بازدید