2109
این هفته در میگون، نیشابور، تهران و فیروزکوه

این هفته در میگون، نیشابور، تهران و فیروزکوه

1397/04/27 بازدید1649
این روزها برای فرار از این همه خشکی و گرما باید به دل کوه یا حاشیه‌های شهر پناه برد تا هم نفسی تازه کنیم و هم برای ساعت‌ها تفریح در آخر هفته، نگران گرمازدگی و کلافه شدن زیر آفتاب سوزان اواخر تیر نباشیم. پس برای اینکه حتی در چله تابستان هم از گردش و تفرج دور نمانید، با یک برنامه‌ریزی مناسب از تعطیلات آخر هفته به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. پیشنهادهای این هفته هم برای جمع‌های دوستانه شما لذت بخش است و هم در کنار خانواده خاطره ساز می‌شود. پس از کنار هم بودن نهایت لذت را ببرید.

آخر هفته یک نمایش رؤیایی ببینید / نمایش شازده کوچولو برای کودکان و نوجوانان

اگر می‌خواهید غرق در رؤیا در فضایی کاملاً فانتزی و نوستالژی پای تماشای یک نمایش دوست‌داشتنی بنشینید، دیدن نمایش شازده کوچولو را در تالار هنر به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روزها که بچه‌ها برای هر تفریحی آماده هستند دست آن‌ها را بگیرید تا همراه شما روایت یکی از شاهکارهای ادبی را به‌صورت نمایش ببینند. نمایش شازده کوچولو به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده در تالار هنر به روی صحنه می‌رود که بر اساس داستان شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است، به قلم بهرام جلالی پور به نگارش درآمده و این روزها در ساعت 18:45 در تالار هنر واقع در تهران، میدان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بعد از ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده برای مخاطب کودک و نوجوان در حال اجراست. پس این آخر هفته حتماً برای تماشای شازده کوچولو راهی تالار هنر شوید.

تفریح، هیجان و دیگر هیچ / آخر هفته در راپ سوئینگ دره هملون میگون

اگر ناراحتی قلبی دارید تجربه این حرکت مهیج را فراموش کنید چون آدرنالین خون شما پس از معلق شدن بین زمین و آسمان به اوج خود می‌رسد. حتماً می‌خواهید بدانید که از چه صحبت می‌کنیم؟ از پرش سوئینگ! همان تفریحی که برای تجربه آن ابتدا باید روی یک پل معلق بروید که 130 متر طول و 100 متر از کف دره ارتفاع دارد. در نهایت دلتان را به دریا می‌زنید و با تجهیز کردن خود به وسایل ایمنی از همان‌جا به پایین می‌پرید. از این بهتر نمی‌شود! پس این آخر هفته برای یک هیجان تکرار نشدنی آماده شوید و سوار ماشین به سمت جاده شمشک بعد از شهر میگون بروید و خودتان را به دره هملون برسانید.
نکته‌ای برای لذت بردن از این تفریح آخر هفته:
بهتر است قبل از طلوع آفتاب تا وقتی هوا گرم و آفتاب سوزان نشده، آنجا باشید تا هم از خنکی هوا لذت ببرید و هم ساعات بیشتری در کنار هم اطراف همان‌جا اطراق و استراحت کنید.

دره هملون میگون

با این تفریح جالب از هیاهوی شهر دور شوید / دهکده چوبی نیشابور

در اینجا با یک روستای کوچک چوبی روبرو می‌شوید؛ روستایی با اکوسیستمی جالب و ساختمان‌هایی جذاب که شما را به دنیایی دیگر می‌برد اما برای اینکه آخر هفته‌ای ویژه‌ای را در این دهکده چوبی بگذرانید چند دلیل داریم؛ فضای صمیمانه و دلپذیر با عطر چوب، گل‌ها و گیاهانی که در فضا پراکنده است، صفای خوردن انواع غذاهای محلی در رستوران و زیر سایه آلاچیق‌های کاملاً چوبی، لذت بردن از مناظر، قدم زدن در موزه‌ و کنار خنکای استخر دهکده و تماشای مسجد چوبی که خاطرتان را پر از آرامش و خوشی می‌کند. بااین‌حال هراندازه از دیدنی بودن این دهکده بگوییم کم است. پس برنامه‌ریزی کنید و آخر هفته را برای تفریح و دور هم بودن اینجا باشید.

میگون

به دیدن شاهکاری از دل تاریخ بروید / تفریح در پل ورسک فیروزکوه

یک پیشنهاد تفریحی ویژه برای فرار از این روزهای گرم، رفتن به کنار رودخانه‌ ورسک و پهن کردن بساط چای و عصرانه یا یک ناهار خوشمزه است تا هم از هوای خوش کوه‌های البرز و هم از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. برنامه‌ریزی کنید و آخر هفته قرار بگذارید تا یک روز پر از هیاهو، نشاط و آرامش را در طبیعت بگذرانید. برای رسیدن به پل ورسک باید جاده‌ فیروزکوه را انتخاب کنید؛ جاده‌ای که تهران را به شمال ایران می‌رساند. از شهر فیروزکوه، روستای گدوک و شوراب که عبور کنید، تابلوهای جاده مسیر رسیدن به روستای ورسک و پل آن را به شما نشان می‌دهند. پس به‌محض رسیدن به پل و روستا درنگ نکنید و از این طبیعت زیبا لذت ببرید.

پل ورسک

اسکی روی یخ مصنوعی / تفریح آخر هفته در پیست پاتیناژ بام لند تهران

پیست پاتیناژ مجموعه بام‌لند پیشنهاد جذاب دیگری است که برای تعطیلات آخر هفته در تهران برای شما داریم؛ پیستی که چه حرفه‌ای باشید چه آماتور، می‌توانید در آن خوش بگذرانید و از فضای اطراف آن هم لذت ببرید. البته اگر هم هیچ‌چیز از پاتیناژ نمی‌دانید یا به یادگیری آن علاقه‌مند هستید می‌توانید همان‌جا در کلاس‌های پاتیناژ ثبت‌نام کرده و با چند جلسه تمرین حرفه‌ای شوید؛ اما اگر دوست دارید به‌صورت تفریحی از این پیست استفاده کنید، می‌توانید با اجاره کفش و آموزش اولیه در پیست روی یخ‌ها پرسه بزنید. این تفریح یک آخر هفته لذت بخش را برای شما خواهد ساخت.

باملند

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید