2109
برای باروری بیشتر، یوگا را امتحان کنید

برای باروری بیشتر، یوگا را امتحان کنید

1397/04/23 بازدید1635
ممکن است که شما هم شنیده باشید که یوگا در دوران بارداری برای کاهش استرس و آماده‌سازی بدن بسیار مفید است، شکی در صحت این گفته نیست ولی جالب است بدانید که یکی از مزیت‌های کمتر شنیده‌شده در خصوص یوگا این است که می‌تواند شانس باردارشدن شما را نیز افزایش دهد. در این مقاله ما شما را با پنج مزیت یوگا برای افزایش باروری آشنا می‌کنیم.

۱. کاهش استرس

مطالعات نشان می‌دهد یوگا به کاهش استرس کمک می‌کند. متخصصان معتقدند استرس یکی از علل ایجاد مشکلات باروری در میان زنان و مردان است. با توجه به مشکلات مختلف زندگی، چه در خصوص مسائل مالی و چه درزمینه مشکلات مربوط به زندگی شخصی به‌آسانی می‌توان به علل فشارهای عصبی و استرس در افراد پی برد. ازآنجایی‌که احساس استرس و اضطراب منجر به کاهش توان باروری می‌شود، جای تعجب نیست که چرا متخصصان به زوج‌ها توصیه اکید می‌کنند تا برای بچه‌دار شدن ابتدا به دنبال راهی باشند که سطح استرسشان را کاهش دهند. یوگا یک راه عالی برای کاهش میزان استرس است و درنتیجه کاهش استرس، می‌تواند شانس باروری‌تان را نیز افزایش دهد.

تاثیر یوگا بر آرامش

۲. تقویت سیستم غدد درون‌ریز

سیستم غدد درون‌ریز مسئول تعادل هورمونی شما هستند و نقش بسیار مهمی در باروری بر عهده‌ دارند. یوگا با تقویت سیستم غدد درون‌ریز باعث به وجود آمدن تعادل مطلوبی در هورمون‌ها می‌شود و همین امر منجر به بالا بردن امکان باروری خواهد شد.

۳. هدایت جریان خون

هرچه خون بیشتری به سمت ارگان‌های باروری شما در جریان باشد به همان میزان اکسیژن و مواد مغزی بیشتری دریافت خواهند کرد. افزایش جریان خون، مواد مغزی را به مخاط رحم می‌رساند و درنتیجه موجب افزایش لقاح و باروری می‌شود. یوگا خون را به سمت ارگان‌های مربوط به بارورسازی بیشتر می‌کند.

۴. تشویق به افکار مثبت بیشتر

آرامش و انرژی‌ که از یوگا دریافت می‌کنید به شما در ایجاد افکار مثبت کمک می‌کند. تکنیک‌های تنفسی که در یوگا استفاده می‌شود، در طول دورانی که با نگرانی یا اضطراب روبه‌رو هستید، کمک زیادی در جهت رسیدن به آرامش می‌کند. زمانی که افکار منفی تلاش می‌کنند وارد ذهنتان شوند با بازدم آن‌ها را بیرون برانید و تمرکز خودتان را به‌جای آن بر روی افکار مثبت بگذارید. یوگا به شما یاد می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی بدنتان داشته باشید. یوگا کمک می‌کند تا احساس مثبت و بهتری نسبت به بدنتان داشته باشید.

خوشحالی بعد از یوگا

۵. شور جنسی را افزایش می‌دهد

سبک زندگی یک عامل مهم برای رابطه جنسی است و مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منظم باعث افزایش میل جنسی می‌شود. با تمرین منظم یوگا متوجه این نکته خواهید شد که میل جنسی‌تان افزایش پیدا می‌کند. اگر در طی تخمک‌گذاری احساس نگرانی و اضطراب دارید، تکنیک‌هایی که در یوگا استفاده می‌شود باعث آرامش شما خواهد شد و با کاهش استرس، سطح باروری را بالا خواهد برد.

از کجا می‌توانم یوگای باروری را یاد بگیرم؟

اگر در یوگا تازه‌کار هستید، کافی است در یک کلاس یوگا ثبت‌نام کنید. یک مربی باتجربه، اصول یوگا را به شما خواهد آموخت و شما را با روش‌های یوگای باروری آشنا خواهد کرد. اگر هم یک کلاس مخصوص یوگای باروری می‌شناسید که چه‌بهتر.
چنانچه در حال حاضر به‌طور مرتب یوگا تمرین می‌کنید، می‌توانید تمرین‌هایی را انتخاب کنید که در بالا بردن شانس باروری مؤثرتر باشند.
 
منبع : برای باروری بیشتر، یوگا را امتحان کنید

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14977 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10637 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2116 بازدید