2109
ارتباط مادر با جنین، باعث بهبود رشد او می‌شود

ارتباط مادر با جنین، باعث بهبود رشد او می‌شود

1397/04/23 بازدید205
نی نی سایت: مادرانی که در طول بارداری، با جنین خود ارتباط برقرار می‌کنند، به احتمال بیشتر رابطه بهتری با نوزادشان بعد از تولد خواهند داشت؛ بر اساس مطالعات دانشگا کمبریج، تعامل با نوزاد به رشد و یادگیری او کمک می‌کند؛ در واقع، نوع ارتباط مادر با جنین می‌تواند در سلامت نوزاد در آینده نقش پررنگی داشته باشد.

این محققان با بررسی دوباره تمام مطالعاتی که تا به حال در این زمینه انجام شده (جمعا 14 پژوهش) شامل هزار و 862 مادر و پدر، متوجه شدند بین نوع تفکر والدین در مورد فرزندشان در طول بارداری و رفتارشان بعد از تولد او، ارتباط وجود دارد.
 

ارتباط مادر با جنین مهم است؟

در این مطالعه، محققان تفکرات و احساسات والدین درباره فرزند در دوران بارداری را تحلیل کرده و از شرکت کنندگان در این مطالعه خواستند پرسشنامه‌هایی را پر کنند.
بعد از ترکیب نتایجی که در دو مرحله بارداری و بعد از زایمان به دست آمده بود، گروه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج درباره تاثیر ارتباط مادر با جنین اعلام کردند مادرانی که احساس و افکار مثبتی نسبت به فرزندشان در بارداری داشتند، بعد از تولد او هم تعامل بهتری با نوزادشان دارند.

دکتر سارا فولی، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «پژوهش‌ها نشان داده‌اند تعامل والد-فرزند برای رشد و یادگیری بچه‌ها بسیار ضروری است بنابراین برخی نشانه‌ها، بیانگر رفتارهای والدین با فرزندشان خواهد بود.

منبع: SienceDaily

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید