2109
کیست 22 کیلویی تخمدان از بدن زن 30 ساله خارج شد

کیست 22 کیلویی تخمدان از بدن زن 30 ساله خارج شد

1397/04/20 بازدید2054
نی نی سایت: ماه‌ها بود که «کایلا ران» دچار شکم‌درد، ورم و تنگی نفس شده بود. وزنش هم مدام بیشتر می‌شد، طوری که نمی‌توانست وزنش را کم کند. اطرافیانش حتی فکر می‌کردند که شاید او دوقلو باردار است!

این زن 30 ساله در نهایت متوجه شد یک کیست تخمدان به اندازه یک هندوانه در تخمدانش در حال رشد است و بقیه اندام داخلی‌اش را تحت فشار قرار می‌دهد و شرایط خطرناکی را برایش ایجاد کرده است.

در نهایت خانم ران، دو ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و متخصصان تومور تخمدان 22 کیلوگرمی را از تخمدانش خارج کردند که خوشبختانه کیست خوش‌خیمی بوده است.

بعد از خارج کردن این کیست بود که کایلا 34 کیلو لاغرتر شد و هفته گذشته مسئولان بیمارستانی که کایلا در آن بستری بود، خبر خارج کردن این تومور بزرگ را رسانه‌ای کردند.


کیست تخمدانی خطرناک است؟

کیست‌های تخمدانی رایج هستند و معمولا بی‌خطرند. بیشتر خانم‌ها اصلا متوجه نمی‌شوند که کیست تخمدان دارند چون این کیست‌ها بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند، می‌آیند و می‌روند!

اما در مواردی مثل مورد کایلا ران، کیست تخمدان به خودی خود از بین نمی‌رود و می‌تواند باعث درد و تورم شده و در صورتی‌که درمان نشود، می‌تواند باعث پیچیدن یا حتی ترکیدن تخمدان شود و خونریزی داخلی ایجاد کند.

با اینکه مشخص نیست این کیست عظیم الجثه چند وقت در تخمدان خانم ران بوده اما جراحش حدس می‌زند که بیش از یک سال، از حضور این کیست در بدن این خانم می‌گذرد.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16338 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11570 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2924 بازدید